Startsida

söndag 15 november 2009

Sköna söndag

15 november 2009 dagens namnsdag är Leopold.
Efter två kvällar där jag har haft svårigheter att somna. Natten till lördag somnade jag kanske kl 02 och natten till i dag tittade jag på klockan sista gången 03. Gubben somnade som en stock och jag väckte honom en gång för att han snarkade. Fick ett så roligt svar av honom: Får man inte sova???!!! Jag var tvungen att skratta. Sedan tog jag fram ett korsord för att skingra tankarna och försöka att bli trötter. Vilket jag lyckades med. Men i dag däremot har jag varit väldigt trött. Vi blev väckta av vår lilla fågel ute ......som pickade på fönstret. Jag sa till gubben försök att få tyst på honom. Ett enkelt liten sak som behövs är bara att dra upp rullgardinen. Då flyger han.
Klockan var 9 och vi hade bestämt för att gå upp då för att först göra ett besök i Almunge för att kolla in J & M Berggrens hus.




Gudomligt hus. Vilka fönster. Så himla fint det kommer att bli. Grattis Micke och Johanna.

Sedan bar vi in till Bauhaus för att kolla in lite badkar. Vi har nämligen lite svårt att bestämma oss.

Sedan drog vi vidare till Enköping och till gubbens egna far Kalle. Där väntades en helt underbar gryta med potatis och grönsaker. Han skulle vara kock. Han gör alltid så god mat.

På vägen dit löste vi in våra vinstlotter - Triss. Vi fick 2 st i var. Vi köpte 2 till Kalle också. Men han vann inget. Gubben och jag har inte skrapat än - den som väntar på något gott väntar inte för länge.
Det blev ett snabbt besök i Vansjö och ett på Willys också.
Ta vara på varandra och livet.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. ja vill också träffa farfar.. har inte träffat han sen påsk :( synd att ni inte sa till.

    ja deras hus är såå himla fint.. :) de kommer trivas jätte bra där=) puss

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni var här en stund. Tobbe var lite ledsen när ni hade åkte. Han hade köpt hallonpaj :) Men jag visste inget. Haha,överaskning!!! ses väl snart endå. Puss

    SvaraRadera