Startsida

fredag 13 november 2009

Nu har det gått för långt

13 november 2009 dagens namnsdag Kristian, Krister.

Läste i dagens Aftonbladet att en kvinna har stulit svininflunsvaccin på en vaccinations-mottagning. Läste i unt för någon dag sedan en flicka hade fått vaccination och ÄNDÅ blivit smittad av influnsan. VAD ÄR DET SOM HÄNDER? Denna frustation om att inte kunna ge till alla på en gång kommer att sluta med flera konstiga saker - det är jag helt säker på. Folk kan gå igenom eld och vatten för detta. Hoppas att myndigheterna tar tag i detta NU.

Det finns även en annan sak som jag tycker har gått för långt. I natt blev jag indragen till chefen på kontoret och sa att någon i gruppen har gått till skyddsombudet och sagt att de tycker att jag stressar för mycket. Jag förklarade för min chef att jag känner mig inte stressad utan har ett sådant högt arbetstempo och kan göra flera saker samtidigt. NEJ jag säger bara fy fan för människor som inte kan ha en rak kommunikation och säga rakt ut vad de tycker. Men det kommer jag att göra. Jag kommer att fråga samtliga om de anser att jag är en stressad person. Så den människan som har gjort detta kommer få känna på hur det är att vara rak. Var så säker.
Jag blev fruktansvärt ledsen, förbannad och rent ut sagt skit arg. Dettta kommer att sätta spår.
Jag jobbat så här i flera år och jag vet inte vad problemet är. Men avsäger min uppgift som kordinatior den 1/12. Då får någon annan ta över. Så får det bli. VARFÖR kan inte personen i fråga bara ställa frågan " Marie känner du dig stressad?" Om det är den personen som jag misstänker så kan det ju vara så att den känner sig stressad - lägger över allt på mig som person för att slippa ta tag i saken själv. MEN jag ska nog visa hur man gör.
Oj vilken klagan - nu känns det mycket bättre.
Ta vara på varandra och livet - samt försök att inte tänka på alla energitjuvar som finns.
Kram Marie

5 kommentarer:

  1. Jobbigt att människor inte kan komma å säga de till dig ist för att springa å säga de till andra..

    SvaraRadera
  2. Nää har man gått till chefen och skvallrat har man gått för långt. Att man inte frågar dej först isf? :( jäkla idioter de finns.. Hoppas du får veta vem de va som sa de till chefen.. att gå bakom ryggen är inte snällt.. De är säkert nån som är avis på dej som springer till chefen..

    Puss

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att det blir så. man vill ju helst att de ska komma till en själv och berätta istället för att gå till chefen. /stefan

    SvaraRadera
  4. Nu var det så att de gick inte till chefen UTAN till skyddsombudet - Hur jävla fegt som helst .....Men de känner inte mig riktigt tror jag ....nu kommer det inte bli som förr - var så säkra. Jag är stark som en ensam varg!!

    SvaraRadera
  5. jaså va de skyddsombuden.. mamma du är jätte stark.. Puss <3

    SvaraRadera