Startsida

torsdag 19 november 2009

Nu är det nära

19 november 2009 dagens namnsdag är Elisabet, Lisbet - Grattis alla Elisabet:ar och Lisbet på jobbet.
Som sagt nu är det nära ......med vad då undrar du säkert? Min kofta som jag har stickat för ungefär 10 år sedan närmar sig slutet. Jag har sytt ihop uppe vid axlarna och stickat på en krage. Nu är det bara sidosömmarna och ärmarna kvar. Knappar förstås - det har jag inte inhandlat än. Så nu är det nära.
Utgång med jobbet i morgon på Oasia.....ska bli spännande och trevligt hoppas jag. Men jag tänker inte gå med ut efteråt. Finns inget som lockar där ute!
I tidningen som jag läste om hjärnan hittade jag även detta:
Magnesiumbrist kan ge sömnbesvär. Det är tydligen vanligt med brist på magnesium och symtomen är bland annat sömnbesvär, irritation, svaghet, stelhet, domningar, darrningar och PMS. Finns magnesium i vetekli, persilja, bönor, torrjäst, bovete, linfrön, bananer, bladgrönsaker och nötter av olika slag.
Då vet ni. Ta vara på varandra och livet.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Oasia har super god mat =) där skulle jag kunnde gå varje gång man går ut o käka.. men de kostar ju en slant..ha de så trevligt mamma.. puss

    SvaraRadera
  2. de blir nog skoj på oasia..

    SvaraRadera