Startsida

söndag 29 november 2009

Ingen dans på rososr!


29 november 2009 dagens namnsdag är Sune.
Det är tur att både William och Alexander finns annars hade jag säkert deppat ihjäl mig.
Många faktorer som påverkar mig just nu. Dels är det det tråkiga vädret, dels är det Jannices fina insatts på Fresenius men ingen fast tjänst, dels så är det splittring av bra jobbarkompisar på skiftet, oroligt hönsmamma för sina små döttrar om både livet och ekonomin .....ja det är ju ingen dans på rosor detta livet. Tänk om jag skulle bo i Thailand där det är varmt och gott året om - tror du att jag skulle slippa denna deppa då?
Måste säga att det är skönt att ha sina tre fina tjejer som ger mig så mycket. Plus dessa fina pojkvänner, barn och gulliga hundar. Ser man på denna unga herre som har varit på Willy´s och storhandlat blir jag så himla glad. Även denna underbara lördag med 100% eller kanske rent av 110% fullt ös hemma hos oss. En sådan helt underbar dag. Fast jag skulle vilja göra mera pysselsaker MEN det får vi säkert vänta med tills killarna blir större. Vi - ja det var min mor, far, bror son Isac, Jeanette, Bianca, Stefan, Jessica, Alexander, Jannice, William, gubben och jag hade en pysseldag. Vi bakade pepparkakor - som blev super fina, förökte oss på ett pepparkakshus...men tyvärr går det inte att limma ihop det pga en spricka i taket, attans. Vi drack glögg/julmust åt skinksmörgås och åt upp två fulla långpannor med lasagne. Tjejerna hade paketlottdragning. Eftersom de bara ska köpa till en för ca 100kr så måste det ju dras lott. Tänk vad mysigt att se "stora" Wille säga till Alex : Faligt! När Alex höll i en lillemanskniv. Wille tog av honom den och tog den själv OCH vet Ni vad han gjorde? Stoppade den i munnen - snacka om farligt. Hur gulligt som helst. Jag önskar att jag slapp jobba och bara kunde mysa med mina små prinsar hela dagen. Gud va´mycket de ger. Ta bara lille söta Alex när han ska leka med bilar på golvet. Kastar dem som om de vore bollar - vilken bollkille det är.
Sedan på nattkröken kom även Tobbe ...hur underbart som helst att se honom. Håller tummarna för att de blir de mysiga föräldarna igen.
Dags att sova - natti natti.
Ta vara på vanadra och livet - det är så kort och intensivt.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. jaa tänk om man kunde vara ledig jämt och då hade du fått träffat dina prinsessor och prinsar jämt :) hihi..

    Men när snön kommer så blir man liyte piggare, de tror jag :) tack för en mysig helg mamma :) Pusss

    SvaraRadera