Startsida

måndag 2 november 2009

Blir inte alltid som jag har tänkt mig!


2 november 2009 dagens namnsdag är Tobias - grattis min ex måg eller hur man nu säger + alla andra Tobias jag känner.
I dag hade jag tänkt mig att gå och plocka mossa. Tvätta de sista fönstrena innan vintern. Men vad tusan det blåste ju riktigt regält ute. Så inga fönster tvättade ingen mossa plockad. Aja det kommer säkert flera tåg. Då tillbringade jag min morgon med att vara lite kreativ på annat sätt. Jag gjorde mig en kastanjekrans. Tusen tack till min underbara arbetskollega Anna-Lena och hennes barnbarn som plockade dessa kastanjer till mig. Först hade jag tänkt mig att göra en kastanjekrans i ståltråd som var format till ett hjärta men självklart behövdes det mera ståltråd än vad vi hade hemma. Varför kollar jag inte upp det innan kan tyckas? Men denna krans blev mycket bra och gubben tyckte det också. Mera pyssel åt tanten! I love it!
Bokat ny tid hos fotvården var jag tvungen att göra också så att jag inte blir utan det innan min resa. Hade en tid som inte passar TROR jag enl det nya schemat som ska bli den 1 december. Så hon fixade en ny tid till mig som passar bättre. Måste vårda mina fötter. Lika viktigt som att klippa håret tycker jag. Ska förresent ringa och boka en tid för klippning innan resan.
Nu blir det lite mys med gubben - ta vara på dagen, på livet och på varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar fin krans du gjort =) och ut av kastanjer, de va liute annorlunda =) va häftigt..:)

    Puss på dej mamma

    SvaraRadera
  2. Snällt att du fick kastanje!

    SvaraRadera