Startsida

lördag 3 oktober 2009

Rosa månaden

3 oktober 2009 dagens namnsdag är Edvald, Osvald.

Favoritfärg månaden oktober. STÖD BRÖSTCANSERN. Färgen är helt underbar och jag beundar alla kvinnor ( den finns faktist män också som råkar illa ut) som har råkat ut för denna elaka sak att de orkar stå emot. Självklart är det många som inte orkar, men de som verkligen gör det. Brösten är ju en del av kvinnans utseende. Jag vet att min mamma tänkte många gånger innan hon skulle ta bort innehållet i sina bröst. För min mamma har nämligen bara sitt eget skin och resten av brösten är konstgjorda. Hon gick igenom många operationer under mitten och slutet av 1970 -talet. Fast om det var canser är jag väldigt osäker på - men många knölar hade hon i alla fall. Du är stark mamma som tog beslutet att fixa till dessa bröst - en fördel kan ju vara att du får i alla fall inga hängbröst, om det nu är någon tröst.

Ny layout har min dotter hjälpt mig med. Det känns lite mera personligt nu. Dock finns det ju bilder i layouten som inte tillhör mig eller min familj. Den lilla otroligt gulliga röda stugan från Dalarna som jag kunde ha köpt om jag var miljonär. Även den rosa Cadillacen som jag också kunde ha köpt som miljonär. MEN NU ÄR JAG INTE MILJONÄR - UTAN LEVER PÅ MINA DRÖMMAR. Det är ju inte så illa så länge man har hoppet kvar. Självklart äger jag inte Alfons - men gillar verkligen den killen.

Vad har hänt sedan sist? Jo vi har fått besked att vi ska jobba 5 skift på jobbet. Många mår väldigt dåligt av det. Men jag känner ingenting just nu. Men det svänger tvärt i denna branch. När vi gick på semestern skulle 25 tjänster varslas. Nu i oktober ska runt 30 personer anställas. Många av Er tycker säkert att "vilket himla underligt företag". Men allt beror på en ny produkt som ska tillverkas och detta var inte riktigt klart innan sommaren eller rättare sagt det såg väl inte så ljust ut. Men under kan ske tydligen. Så nu hoppas jag att min dotter kan få en fast tjänst - det är hon värd.

Hösten är här och kylan med den. Flera mornar när vi skulle åka hem var vi tvugna att skrapa bilrutorna. -5 grader har väl varit kallast. Men inte kan vi påverka detta mer än att vara inne och elda i brasan. Tända lite stearinljus och mysa. Härligt.

Gubben och ena barnbarnet har i dag även sett till att "mina husdjur" har fått sin matplats ordnad. Med andra ord så kom fröautomaterna fram.
Nu är det dags att krypa ner i sängen.

Tänk så många uttryck det finns om samma sak, jag tänker på detta: Hissen går inte enda upp, Alla popcorn är inte poppade, Alla bestik ligger inte i lådan, Alla hästar står inte i stallet, Motorn sitter inte i bilen, Hjulet snörrar runt men hamstern är död - Finns det flera skriv det gärna till mig.
Må så gott alla människor.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Oj,kommer inte på några mera ordspråk! Jag hoppas jag med får fast tjänst så ja o wille kan flytta in mot Uppsala =)

    SvaraRadera
  2. Otroligt va fin din blogg vart =) Tur att jannice hjälpte dig, kan kan mycket hon :) önska jag med hade en sån där bild som du har, kanske janni kan hjälpa mig med? :) hoppas det.

    Ja har knölar i brösten ibland, men inte så mycket. De kunde ju tydligen vara så ibland. ja de är verkligen starkt gjort av mormor att göra det. Puss

    SvaraRadera