Startsida

måndag 5 oktober 2009

Provtagning

5 oktober 2009 dagens namnsdag är Bror.

Då har jag hunnit med att varit på provtagning på Metabolmottagningen i Uppsala. Har fått samla på mig i två stycken plastdunkar all urin från lördag morgon kl 07 till måndag morgon kl 07.00. Sedan blev det några rör med blod och kontroll av vikt, längd och blodtryck. Har även fått en läkartid i mitten av oktober - så jag får väl se vad de har kommit fram till för något.
I lördags blev det premiär elda i brasan för hösten. Vi har inte eldat sedan 1 april då sotaren var här. Riktigt mysigt var det. Var lite orolig för att Wille skulle bränna sig. Men han sa bara "varmt", gulligt. Det skulle vara skönt att basta också men det bär emot lite eftersom man måste gå ut i verkstaden/garaget.
Måste nog göra lite nytta annars börja med att montera ihop min kofta.
Här kommer några flera uttryck som jag har fått hjälp av vänner på facebook:
Inte alla piller i burken, Lampan är tänd men ingen hemma, Inte den vassaste kniven i lådan, Hjulet snurrar men hamstern är död, Ser inte skogen för alla träden, Alla indianerna sitter inte i kanoten.
Kram på er alla!

3 kommentarer:

  1. Söt wille är :) charmtroll han är.. puss

    SvaraRadera
  2. de blir väl basta till helgen??

    SvaraRadera
  3. många uttryck de vart :) (Det är dumt att väcka en tiger som sover.)
    /stefan

    SvaraRadera