Startsida

torsdag 22 oktober 2009

Förbrukat två TV på kort tid.

22 oktober 2009 dagens namnsdag är Marika, Marita.

Ha ha...ja vad ska man säga. Våran TV gick ju sönder här för någon vecka sedan. Då tog vi ner den lilla TV från övervåningen. Så i fredags när dottern skulle kolla TV - hände något. Det är liksom regnbågens alla färger och i en båge liksom. Men bild och ljud är som vanligt. I bland blir till och med människorna på TV så blåa att man tror de har fått "smurfsjukan". Så vi har nu köpt en begagnad TV till övervåningen ( som dock inte har kommit hem till oss än) och sedan ska vi väl slå till med en ny TV nere. Gubben får välja och bestämma, för en gång skull. En TV måste man ju bara ha....det börjar ju bli lite mycket som jag och gubben vill se på TV:n. I helgen kommer tex dansbandskampen. Sedan är det ju Mammas pojkar, Arlanda,Vem vet mest, SOS Gute, Bonde söker fru, Grannfejden, Postkoden.....ja sedan är det bara ett avsnitt kvar av den långa resan. Det var väldigt givande program tycker jag. Vi får väl se när den nya TV kommer.

Gubben har fått snuva. Hoppas att han känner sig lite bättre i kväll . För i går kväll var han väldigt täppt och låg på soffan. Själv har jag säkert också någon basill i kroppen. Är trött, lite pytte snuvig och inte klockren i halsen. Dock har jag inte ont - men något är det. Så nu gäller det att äta C-vitaminer. Tydligen har Wille även något på gång. För han hade sagt till min mamma att han hade ont och pekat på halsen. Sedan hade han tydligen varit dålig på att äta just den dagen. Men dagen efter var det full rulle igen. Så det kanske är något lätt som vi har fått.

Går och väntar på svar från jobbet om dessa tjänster som jag har sökt. Jag blir inte ledsen om jag inte får något - jag har ju ändå jobb. Däremot håller jag alla mina tummar för Jannice att hon ska få en fast tjänst. Det är hon värd. Hon är så himla duktig på jobbet. Det vet även hennes föredetta chef som även sitter med i rekryteringsgruppen. MEN MAN KAN JU ALDRIG VARA SÄKER.
I dag blir det lite pyttipanna. Det får duga!
Sedan vill jag ha mera egen tid - finns det att köpa eller?
Jag vill lära mig att virka de urgulliga små mössen, börja träna, fixa med huset, rensa och greja hemma, umgås mera med vännerna - förresten vart tog "pratjuntan" vägen - Är det bara jag som saknar den? Men jag kan ju säga att denna underbara burk - datan - tar väldigt mycke tid av mig. Men det kanske är normalt.
Må så gott nu alla glada och ta hand om varandra.
Puss och kram
Marie

1 kommentar:

  1. tråkigt med tvn. synd att ni hade köpt en tv, vi har ju två tvn som står bara. ni kunde tagit en av dem.. Jag hoppas också jannice får en tjänst, tänk så glad hon skulle bli då =) puss

    SvaraRadera