Startsida

onsdag 16 september 2009

Varning

16 september 2009 dagens namnsdag är Dag, Daga.
Just denna varningsskylt kan jag se när jag kliver ut från min tomt ut på vägen. VILDSVIN!!! Funderar verkligen om det finns många här omkring. Jag har visserligen inte sett någon MEN en varningsskylt kommer ju inte upp utan vidare. Så jag hoppas verkligen inte att trädgården blir upp bökad. För när dessa små(jag menar stora) varelser sätter igång så är det ingen vacker syn man ser efter dem.
Hur står det till annars då? Jo tack jag har kommit in i en sådan där tid som jag önskar att fanns på riktigt. Jag menar inte att jag ska gå som en sombi och vara trött utan att utnyttja dynets alla timmar i vaket tillstånd. Ett så kallad vakenpiller skulle uppfinnas. Men eftersom jag inte har tagit något sådant piller men är dock vaken större delen av dygnets timmar så kan Ni kanske räkna ut själva hur jag känner mig. Jag sover bara 4-5 timmar och det kan ju vem som helst förstå att det är för lite. Jag tror att det är ljuset, jobbsituationen och självklart familjesituationen som sätter spår. Jag ska nog skaffa mig en sovmask eller vad det nu heter. Men annars är allt OK.
Vi har flyttat runt lite växter i trädgården och varit barnvakt i helgen till Wille. Så nog tusan har helgen gått allt. Lördag morgon var det en liten herre som vaknade 06.40. Sätter sig i sängen och säger "farsan". Nej det är morfar säger jag då och ber unge herren att vila en stund till. Men eftersom gubben skulle upp tidigt för att besöka en marknad så klev han upp. Gubben sätter på sig sin Edseltröja och genast kommer en kommentar från guldklimpen "raggabil". Ja sedan var det väl bara att kliva upp. Så när klockan var 08.10 satt vi i sandlådan en lördagmorgon. Jag kan ju säga att det var ju länge sedan detta har hänt innan. Men vad tusan - sova kan man väl göra en annan gång.
Nu ska jag försöka mig på att göra någon nyttigt , diska kanske.
Ta vara på varandra och håll kärleken vid liv.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. hoppas du bara stöter på vildsvinet på skylten framöver och slippa se ett sånt på riktigt.. de är ju läskigt..

    :) wille är ju allt bra för söt :) gullunge
    v.40 och v.41 på torsdagarna skulle ni vilja vara barnvakt då till alex medan jag är på gympa. stefan är hemma det är bara de att han har jour. kan inte lämna alex själv då :) tiderna är 20.30 -21.30. Ni kan ju fundera på de iaf =)

    åh sen ska jag prata med stefan ang alexander kalas :)

    Puss

    SvaraRadera
  2. åh ena torsdagen fyller farmor så då kanske ni inte kan, isf så kan vi allihopa åka dit åh gratta henne istället :)puss

    SvaraRadera
  3. Tack! Det käns toppen nu kan man gå till jobbet och "bara vara" utan tusen frågor snurrandes.
    Vi har inte ens en ynka liten vildsvinsskylt längst hallstaviksvägen bara dem med älgar på. Min granne har lurat i mig att de inte är så farliga men jag var en aningens nervös när Isabelle och jag plockade blåbär ca 400 meter ifrån vår gård och man hörde dem grymta!

    SvaraRadera