Startsida

lördag 26 september 2009

Löningshelg

26 september 2009 dagens namnsdag är Enar, Einar.
Ja då var det löningshelg, Oktoberfest i Uppsala, sovmorgon och solsken. Oktoberfesten avstod jag från, men allt annat blev det. Inte dåligt alls.
Denna vecka har ju gått lika fort som alla andra veckor. Jag förstår inte varför det går så fort. Jag minns när jag var liten. Då min mormor sa att tiden går så fort - det förstod jag inte riktigt då. Men nu förstår jag det. Jag frågade även min mormor om hon var rädd för döden. Till svar blev det att "nej det är jag inte". Det förstod jag inte vad hon menade. Men det kommer jag säkerligen att förstå senare i livet. Hon sa att har man varit med så många år så är man trött och då kanske det var skönt att dö, menade hon. Men som jag känner nu skulle jag vilja leva förevigt. Vilket är omöjligt.
Jannice har varit här och packat upp lite av kläder och vi har hjälpts åt att skruva ihop Willes säng. Det kommer säkert mera saker snart.
I går sade gubben till en jobbarkompis att våran TV var gammal och att vi skulle inte köpa någon ny förrens denna tog slut. Vad tror Ni hände idag då? Jo TV bara slängde av sig. Så nu fick vi bära ner den lilla TV från sovrummet. Ja,ja huvudsaken är att vi kunde titta på TV. Postkodsmiljonären och Här är ditt liv hör ju till favoriterna.
Man tager vad man haver.
Puss & Kram Marie

4 kommentarer:

  1. ajaja,dags att köpa ny TV då..

    SvaraRadera
  2. oj då. då blir de en ny tv då.. så typiskt när man säger nått, då brukar de alltid hända. typiskt. puss

    SvaraRadera
  3. alltid kul med lön :) tråkigt med tvn. sånt händer ibland.

    SvaraRadera
  4. nej vi ska testa den i morgon.(overallen) :) idag hann jag inte, han har varit grinig och sen var de lite sol :) haha. jaa han är allt bra söt den lille stålmannen? puss

    SvaraRadera