Startsida

söndag 13 september 2009

Lite höstrens

13september 2009 dagens namnsdag är Sture - Grattis alla Sture jag känner!
Det var länge sedan jag skrev några rader. Här är det för mycket just nu....kanske inget ovanligt.
Mina föräldrar och Wille har varit här i helgen och vi har rensat ut lite i blomrabatten. Eller gjort om lite. Så nu måste jag röja ordentligt. Gubben och jag har även burit in trädårdsmöblerna i trä. Det är ju onödigt att de står ute i regn och rusk. Jag plockar lite här och lite där. Har så himla mycket att stå i jämt känns det som plus att jag har inte kommit in i rätt rytm efter semestern känns det som.
Men något som är bra är att nattjobbet fortsätter fram till 31 december. Det tycker jag är bra. Men tråkigt att jag ska få en ny chef. Dock har jag haft denna chef förut och har inga problem med henne på det sättet. Men jag gillade min chef. Men hon finns ju fortfarnade kvar fast har inte hand om mig längre. Så är det.
Veckan som kommer är lika uppbokad som alla andra veckor. Jag bara förstår inte hur det hela går till. När barnen var mindre och bodde hemma då hade man ju i alla fall lite ledig tid för sig själv. Nu när det bara är gubben och jag är det alltid en massa saker att göra. PLUS att det känns inte som jag har tid med mina hobbygrejer. Men kanske får öronmärka dagar för sådant.
Ta nu hand om Er alla och lev livet.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Skönt att "städa" upp sommaren lite och plocka in den i värmen.. Själv har man legat säckad som en potatis igår som du vet. Man önskar man kunde gjort mera. Haha.. Men sånt e livet..

    SvaraRadera
  2. skönt att ha de fint och snyggt innan hösten kommer nu de behlver man. tack för du påminde, ska ta in mina pelargoner snart också :)puss

    SvaraRadera