Startsida

onsdag 2 september 2009

Jag visste det!




2 september 2009 dagens namnsdag är Justus, Justina.


Jag visste att den gamla loppisramen skulle komma till användning. På bröllopskortet är mina föräldar, året är 1960. Tänk vad fina de var och är fortfarande. När gubben och jag gifte oss blev det inte något foto taget. För min gubbe tyckte väl att det inte behövdes - för han sa att vi visste ju hur vi såg ut. Till saken kan ju vara att vi gifte oss borgligt och var inte uppklädda som min mor och far. Men det går ju inte att ändra på nu så här i 22 år efter ens bröllopsdag.
Har köpt en ny hobby bok, Virka amigurumi. Hur mycket gulligt som helst där i. Så nu är det bara att se till att det finns garn som passar. Måste i alla fall försöka. För snart är väl betong-gjutningen slut för i år. Men det var en himla rolig hobby. Men nu har jag hittat annat jag skulle vilja prova på. Dels detta med virkningen och även andra projekt. Är det någon som vet var det finns kastanjer som man kan plocka när de är färdiga? Får så mycket idéer så jag vill göra allt nu.
Men nu måste jag göra lite nytta som att stryka lite kanske. Sedan vankas det mys med gubben framför TV och Vem vet mest? Efter det så blir det yttligare en natt. Det är gott att leva.
Ta vara på varandra och ha det bra tills nästa gång.
Kram Marie.
P.S. Monica gick det bra att göra äppelmos? D.S



3 kommentarer:

  1. Jajamännsan, o god vart den också, har varit och hämtat mer äpplen så här skall kokas imorgonkväll (torsdag). Gjorde lite plommongele också men tyvärr måste jag göra ett nytt uppkok av den för den blev lite lös (blev lite mer saft än vad jag hade gelemedel till) menmen sånt händer /Kram Monica

    SvaraRadera
  2. =) va fina mormor och morfar är. de är synd att inte ni skaffa er ett bröllops kort, hade gärnat sett hur ni såg ut. Men var de inte någon som var vittnen vid erat bröllop som tog foton? :)

    pusss

    SvaraRadera