Startsida

söndag 23 augusti 2009

Vaknade av röster på nedre våningen

23 augusti 2009 dagens namnsdag är Signe, Singhild

Tänk Er själva att vakna av någon som pratar på nedre våningen. Detta fick jag uppleva i morse kl 06.25. Jag kollade upp på gubben men han sov som en stock. Jag väckte honom och sa att det var någon som pratade där nere. Eftersom han är herre i huset så steg han upp för att kolla. Men kommer tillbaka ganska snabbt. Han sa att han hade fått ett SMS. Med hans nya telefon har han ställt in detta vid SMS "någon som frågar om man vill ha kaffe och till svar blir det en som skriker JA TACK." Så det var det där JA TACK som jag hörde. Gud va´vi skrattade åt det hela. Så kan det gå när man inte vet vad som gäller.
En ny titt på roserna idag. Den angripna rosen som fick sig en spraydusch av min häxblandning visade inga tecken på larver. Men två andra rosor - JÄDRANS otyg. Så Nu blev det mera häxblandning på dessa rosor. Hoppas att de försvinner. Varifrån kommer dem??? Håller tummarna att roserna klara sig.
Äntligen klar med rabarberbladen. Nu ska de bara torka ordentligt sedan är det bara att använda dem. Jag har hittat ett blad till min taklöks idé, ett jätteblad som jag ska fylla sand med eller små sten och ljus för att kunna ha den inne vid öppna spisen och mitt tredje blad som passar som fågelbad - Men funderar lite över hur vattnet ska ligga kvar i bladet utan att suga in sig i betongen. Kanske måste detta lackas på något sätt. Det måste jag spåna vidare på. Så är det 6 andra blad kvar. Tre är påtingade men tre kan jag sälja om någon vill ha. Priset är 150 kr/st.
Har även gjutit stora hjärtan idag pga nya beställningar. Roligt när folk vill ha.
Har även stickat några varv på min tröja som aldrig blir färdig. Fast jag kan säga att det är ren lathet att den inte blir klar. Men störst del av dagen sitter jag vid denna "dumburk". Kollar in bloggar som har blivit min favorit sysselsättning. Har även sett en gamal moped som ev. kan bli ett köp. Men jag skulle behöva göra andra saker än dessa sysselsättningar. Jag ville tex ta med gubben ut i skogen idag. Men han hade mindre lust. Varför går jag inte själv då? Lite nytta har jag väl gjort i alla fall. Har ju plockat hallon, tagit in tvätten, lagat mat och diskat. Men sedan har det mest varit latsaker. Dags att rycka upp sig.
Ta vara på varandra och livet. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. jag skulle också bli rädd för mobilen om jag inte visste de va den som lätt.. läskigt. tur att de bara va pappas mobil som ville bjuda på kaffe :) haha..

    johanna blev glad för betongshjärtat, de va så fint tyckte hon :) puss

    SvaraRadera
  2. Hihi så kan de bli ibland :) skraj man skulle bli om man vaknar på de sättet!!!

    SvaraRadera