Startsida

söndag 9 augusti 2009

Loppisutflykt, bullbak och ogräsränsning




9 augusti 2009 dagens namnsdag är Roland.
Oj vilken dag. Bra när man går upp med tuppen då hinner man med mycket. Jag vaknade runt 07.30 och tänkte att nu ska gubben få sova en stund till. Så jag gick ner och gjorde igång en bulldeg på 1 liter. Frukost på tappan i morse igen mellan gräddningen av bullarna. Sedan bar det av på loppisrunda i krokarna av oss, Vällnora närmare bestämt. Det tillhör Vallonbruken i Uppland. Där fanns både rost- och masugnen kvar sedan de lade ner det hela på 1890 talet. Bruken anlades under 1600 talets senare del och representerade den tidens strävan till decentralisering av järnhanteringens olika komponenter. Malmen togs från Danemora. Många byggnader är bevarade och det var ett fint utflyktsställe. Jag såg att de skulle ha byloppis med café där när jag var på ICA Knuten igår. En stor lapp om byloppis. Alltid roligt att se loppisar. Jag köpte två st insektsfingare, typ IKEAs för 20kr, en mycket vacker blå skål 10 kr, gubben köpte en gammal skylt 10kr och sedan slog jag till med en talbok också. Hela kalaset gick på 100kr. Onödiga saker kan tyckas men det går ju att sälja vidare på egen loppis om jag ledsnar. Men jag ångrar att jag inte köpte spetsar som någon kunnig person hade knypplat. Men jag kan ju inte ha allting. Men de var jättefina.
När vi kom hem rensade vi lite ogräs och åt hamburgare till lunch. Efter detta så tog jag mig en koll på mina nya betongblad. Nu har jag äntligen fått till formen på dem. Men jag måste nog förstärka dem lite, var i tunnaste laget. Sedan behöver de putsas till också - sedan är det fritt fram att använda dem. Anna-Lena min jobbarkompis kom med tipset att lägga sand i dem och ha ljus där i . Vi får väl se vad det blir av dem. Jag vet att min vän Monica är sugen, Jannice har också sagt att hon vill ha, då tror jag säkert att Jessica ocså vill ha och 100 % att min mor vill ha. Så vem vet kanske får göra nya i kväll. Det är ju mycket kvar av denna dag så vem vet. Men ett besök i hallonlandet blir det också, matlagning och diskning. Ja ...tiden rinner i väg. Men gud va´gott det är att leva. I morgon börjar allvaret efter 5 veckors ledighet. Skönt på ett sätt men jag har inga problem att vara ledig längre. Men pengarna måste ju rulla in eftersom jag vet hur man gör för att få dem att rulla ut. Ta hand om Er alla nu och glöm inte att ta hand om alla nära & kära. Kram Marie

5 kommentarer:

  1. :) jaavill också ha men ingen brådska till mig, du kan ta dem andra före mig :) Mysigt med många utflykter :) puss

    SvaraRadera
  2. Så roligt med en massa utflykter. ni verkar haft det mysigt. vi ses på lördag om jag får bort jouren. egentligen hade jag inte jour men brorsan fick ju en dotter nu så jag har hans jour.

    vi ses

    SvaraRadera
  3. Jag är ganska säker på att det är en han katt. men han är inte så framåt, men bara man gosar med den så kommer den bli tam. :) den andra missen är ju tam nu. (lill tjejen) :) vill han ha missen ändå?? :) eller ska vi göra den tam först? :) puss

    SvaraRadera
  4. Tack mammsen :) de gör vi säkert :) hihi..
    jo stefan fick bort jouren i ca 6 timmar på lördag :) men de va ju bra de.. puss

    SvaraRadera
  5. ja visst kan vi de :) de skulle vara roligt :) men läste att de kostade 150 kr, och 100 kr för medlemar i måbra tidningen. mer info på denna sidorna :) Sidan längst ner är de mest info på :)

    http://www.mabra.com/Default____85467.aspx

    http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/visa/index.asp?id=400


    Puss

    SvaraRadera