Startsida

söndag 2 augusti 2009

Jobbardag för många








2 augusti 2009 dagens namnsdag är Karin - så grattis alla Karin jag känner.



En helg ute i Vänge hos mina föräldrar satt inte dumt tycker jag. Vi är så himla sällan där nu för tiden. När barnen var små var vi där varje helg. Jag tror att mamma och pappa tyckte att det var kul att vi kom. Samtidigt passade vi på att vara barnvakt till Wille. Jannice & Tobbe skulle på överraskningsfest för Jannices svägerska. Det hade varit jätteroligt tyckte de.....men det smakar på också. Tydligen kom de inte i säng förräns vid 03.30. Är det fest så är det. När vi skulle lämna Wille körde vi på en grävling. Det är ju som att köra på en sten - men kommentaren från Wille var skön " Oj, oj, oj". När vi kom hem fanns det mycket att ta tag i. Gubben kastade sig på gräsklipparen, eller kanske inte kastade sig ...men ni förstår. Jag for ut i hallonlandet och plockade lite hallon. Sedan kollade jag in mina två betongblad som vi gjorde för ett tag sedan. Måste kanske putsa till dem. Men inget av dem blev någon fågelbad som jag hade hoppats på. Men det finns annat att göra med dem. Måste bara visa ett par sköna bilder från i helgen på en trött pojke som vill sova på sitt speciella sett och en älsklingsysselsättning som han har. Gubben börjar att jobba i morgon igen, men inte jag. Ha det så bra nu alla och ta vara på varandra och tiden. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. haha,somnade wille så?? gulligt. hihi,mysigt ni har haft de.. PUSS

    SvaraRadera
  2. haha va söt wille är både trädgårsmästare och en tröttis :) hehe.. myspyss puss

    SvaraRadera