Startsida

fredag 7 augusti 2009

Helt underbara dagar



7 augusti 2009 dagens namnsdag är Dennis, Denise. Grattis Dennis Cedervall!

Solen har varit framme många dagar nu och det är riktigt varmt, runt 25 grader. Jag älskar detta väder. Jag blir riktigt glad av solen även fast jag inte gillar att ligga och sola direkt.

I onsdags så åkte jag buss till Östhammar. En barndomsvän har flyttat dit med sin son. Hon bodde jättemysigt - hoppas att allt går bra för henne nu. Hon har nämligen en stor plats i mitt hjärta. Det var enkelt att ta sig dit med buss. Borde åka till kusten mera för det är ju så himla fint där.

På torsdagen åkte jag, Jana, Bianca, Jannice och Wille buss till Sala. Tog ett foto på torget i Sala. En mysig liten stad med lite affärer och fik. Vi åt sallad och försökte att få i Wille lite lasagne....men nix han skulle minsann inte äta. Så kan det ju faktist bli. Men jag tror att Jannice tyckte att det var jobbigt. Men vi åt glass också. Wille brukar ju gilla Piggelin, så det köpte jag till honom. Själv är jag lite förtjust i mjukglass, så det tog jag. VEM TROR NI FICK ÄTA PIGGELINEN? Rätt gissat , jag. Men vad tusan vad gör man inte för att alla ska vara glada och nöjda. När gubben och jag kom hem på kvällen skulle vi åka till Gottröra hade vi bestämt. Men vädret var inte 100% säkert från regnskurar. Så då sa gubben åt mig : "Ring till dina tanter" så åker vi dit och fikar. Sagt och gjort jag ringde Anna-Lena och Brigitta. Sedan bar vi av till Erken utan för Edsbro. Gud va´jag älskar detta ställe. De har det så himla mysigt där båda två husen. Så där blev det lite Martini och vi gick ner till sjön när det hade blivit mörkt. Månen sken så himla fint på vattnet. Grannarna där skulle plocka upp kräftor. Men tyvärr måste vi åka hem för gubben skulle ju upp och jobba som idag. Men underbart är det. Jag säger som Anna-Lenas barnbarn " Jag älskar Erken".

I går kväll hade jag stora förväntningar på hur mycket jag skulle hinna med denna sista semesterdag. Jamen för tusan självdisiplinen......vid frukost satt jag på datan sedan blev det inte mycket gjort. Gud va jag hatar och älskar denna burk! Till slut fick jag i alla fall lite fart och försökt mig på att göra nya betongblad. Men tyvärr fanns det inga bra blad så vi får se hur dem blev. Här är glassmannen! Må så gott nu alla vänner och ta vara på livet! Det sägs att vi människor bara har ett liv.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Verkligen mysigt ni har haft de i Sala :) fina bilder.. såg några bilder på facebook på er också.. söta :) hihi.. puss

    SvaraRadera
  2. tack mamma, men vi har en barnbassäng utomhus :) vi har bara inte blåst upp den.men vi får göra de snart.. puss

    SvaraRadera
  3. Glassmannen är bra söt.. hihi!! de vae wn kul dag

    SvaraRadera