Startsida

måndag 31 augusti 2009

Häcken full

31 augusti 2009 dagens namnsdag är Arvid, Vidar.

Som Ni kan förstå av rubriken så har jag haft häcken full......och det blir inte något bättre denna vecka. Men jag tror att jag överlever - det visar sig.
Jag har inte kommit in i nattjobbet ännu eller rättare sagt sovandet på dagen. Sover runt 4 timmar och det kan ju vem som helst förstå att det är för lite. Men i dag sov jag 6 timmar så vem vet kanske är det på gång att vända. Jag jobbade ju extra i natt och ska även jobba extra på lördag. Plus att jag ska hinna med att gå till frissan och på lördag är det bröllop.
Helgen som har varit var vi borta i lördags till Nykvarn utanför Enköping och fikade lite med svärfar. Vi tog även en sväng till Ängsöslott och kollade lite. Söndagen gick vi i Almunge kyrka på Harrys dop. Sedan var helgen borta. Men det kommer säkerligen nya helger. Annars får jag väl göra helg på en tisdag.
Här kommer lite tips om förvaring på gurka och tomat.
Om gurkan förvaras i kylskåp blir den vattnig och lös, det är helt enkelt för kallt i kylskåpet för att den ska hålla länge. Gurkan trivs bäst om den förvaras i en sval i +12-14C. Anledningen till att gurkan som regel säljs förpackad i plastfilm beror på att den är känslig för uttorkning. SÅ DÅ VET MAN ATT HAR MAN VARIT PÅ KROGEN SÅ ÄR DET BÄST ATT BÄDDA NER SIG I PLASTFILM.
Precis som gurkan så trivs inte tomaten i det kalla kylskåpet. Tomaterna förlorar sin arom i kylskåpet och är känsliga för kyla. Därför bör tomaterna förvaras svalt i + 12-14 C. För att få fram så mycket smak som möjligt bör tomaterna ha rumstemperatur när de äts.
Bara så att Ni vet.
Ta vara på varandra och tänk inte så mycket på allt.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. hej mamma.. va mysigt att träffa farfar, hur va d et med honom? de va länge sen jag träffa han, kommer han till er något? :) puss

    SvaraRadera