Startsida

lördag 8 augusti 2009

Både nytta och nöje


















8 augusti 2009 dagens namnsdag är Silvia, Sylvia - Grattis drottningen!

I dag hade jag tänkt att vi skulle bara vara hemma och göra en massa saker. Vi gick upp ca 08.30 vilket jag tycker var precis lagom. Vi åt frukosten på trappan och myste riktigt med varandra. Gubben hade bestämt att han skulle byta bensinfilter på Volvon. Så han gick ner i garaget efter frukosten. Då passade jag på att tvätta 5 av våra 11 fönster, inne, ute och i mellan. Vilket himla projekt. För jag kan erkänna att det var inte så himla lätt att stå på stegen och vingla samtidigt som jag skulle få fönstrena rena. Men det gick till slut. Så nu är bara resten kvar. Måste försöka att ta det så fort som möjligt annars skjuter jag lätt på det.

När gubben var färdig undrade han om vi inte skulle åka till Färsna gård, ca 2 km norr om Norrtälje. Det var veterantraktorernas dag där. Så vi tog fram Edseln och åkte dit. Precis lagom tripp. Väl där var det två stackars karlar som hade fått på sig polisuniformer. Stackars dom i denna värme, mellan 25 och 30 grader i gassande solen. Vi hittade även fina lastbilar, veteranperonbilar, mopeder och naturligtvis även en massa traktorer.

På vägen hem stannade vi till mellan Norrtälje och Lohärads kyrka på en loppis. Jag hittade två jätte fina gamla fotoramar och ett litet Höganäskrus. Kolla in på bilden. Vid hemkomsten startade vi grillen. Rostbiff och pommes med rosé vin. Hur guda gott som helst.

Ta vara på livet och var rädda om varandra. Kram Marie
Den stora ramen ser ut som den är trasig men det är upphängningssnöret.

1 kommentar:

  1. Vilka söta ramar :) och vilken utflykt ni haft idag :) vi gjorde en mot Stinsen i sollentunna. och nu har jag äntligen köpt smyckest så jag kan göra egan smycken. nu vet jag också vad jag önskar mig i julklapp sen, mera smyckesats så man kan göra halsband och örhängen på panduro :) Bara ett tips vad jag önskar :) PUSSSS

    SvaraRadera