Startsida

lördag 22 augusti 2009

Är man med i leken så får man leken tåla!

22 augusti 2009 dagens namnsdag Henrietta, Henrika.

JÄDRAS vilka otrevliga gäster i våran trädgård. På förmiddagen tittade jag ut lite vid trappan och upptäckte att en av mina rosor hade fått några otrevliga varelser på sig. LARVER! Halva rosen var uppäten. In efter häxblandningen ättika och såpa utspädd med vatten. Så sprayade jag på för fullt. Så nu hoppas jag att larverna drar sin kos och att rosen klara av detta. Efter ett tag gick jag dit igen och då kröp larverna lite slöa i rabatten så jag började att plocka upp dem. Sedan åkte de ner i toan. Men två vanliga maskar hade tittat upp så antagligen var häxblandningen för stark för dem. Stackars dem. Men vad det gäller larverna så säger jag bara som rubriken " Är man med i leken så får man leken tåla".
Det var länge sedan jag skrev några rader. Men jag har haft så fullt upp. Så till och med förra veckan var inte datan på de tre sista dagarna i veckan. Allt beror nog på att vi hade släktmiddag här i vårat paradis Knutby i lördags. Men redan på fredagen kom mina föräldrar och Isac. Gubben hade med sig Wille som vi lämnade åter på måndagen. Himla rolig och mysig helg med att träffa släkten.
Sedan kan jag erkänna att jag inte har kommit in i nattjobbet riktigt heller. Sover kanske bara 4 -5 timmar. Så dessa två jobbveckor har jag nog mest gått i någon dvala. Hoppas på en bättre tid framöver. Ja det är ju bara två nattveckor kvar. Sedan får man väl se vart jag hamnar. För det är varsel på gång i drömfabriken. 27 tjänster i produktionen ska bort. Sedan har jag även sökt mig till special schemat. Då skulle man jobba tis-, ons-, tors- och fredag 12 timmars pass första veckan. Sedan vecka 2 jobbar man bara lördag och söndag 12 timmars. Så rullar allt på. Håller tummarna att det blir det schemat. Då kanske jag får lite mera tid till det jag vill göra. Självklart är det säkerligen jobbigt att jobba 12 timmars. Men värt att prova.
Ta vara på livet och lev fullt ut. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. usch o fy för larver i blomman :) att dem jämt ska vara på de blommor man gillar.. så typiskt.

    Mysigt vi hade de på släkträffen :) puss

    SvaraRadera
  2. Ja,de är säkert värt att testa. De kanske är kul men jobbigt att jobba så. Men vem vet förens man har testat!!! Jobbigt att du inte kan sova. Just nu sover jag som en stock nu för tiden och de är skönt=) hihi

    SvaraRadera