Startsida

onsdag 1 juli 2009

SOL SOL OCH ÅTER SOL

1 juli 2009 dagens namnsdag Aron,Mirjam.
Äntligen surrar flugorna runt huvudet, solen gassar och värmen är så het som i utlandet. SOMMAR. Jag bara älskar det. Det var några dagar sedan jag skrev. Jag som trodde att jag skulle få lite mera tid till mitt skrivande men - NEJ. Men nu sitter jag här igen vid tangentbordet. Vad har hänt sedan sist?
Jag och gubben var till Järlåsa och klippte håret inför sommaren. Passade då på att göra lite ljusa slingor i håret. Fint faktist. jag tog även ut en flexdag och umgicks med min vän Anette. Vi cyklade en runda här i paradiset Knutby på ca 2 mil. Vi tog med oss kycklingsallad och kunde då sätta oss i gröngräset på min "myrfilt". Varför finns inte tiden till att bara mysa? Lördagen gick åt till att ta ett extra pass på jobbet och 40 års skiva i Uppsala. Kalaset var kanon med mat, dryck, musik och dans. Men jag fixade inte allt utan jag fick något tokspel och åkte hem tidigt. Allt beror på att det är överfullt i mitt huvud med jobb, jobb, jobb och åter jobb. Som vanligt när jag blir galen så är det min stackars gubbe som får sig en känga. Även denna gång. Så min söndag var en "ågrensöndag" utan att jag ens hade tagit en droppe alkohol. Det känns som jag håller på att tappa fotfästet! Jag bad min gubbe att inte bjuda med mig på fester ett tag - han får gärna åka själv.
Söndag kväll tog jag bussen till Vansjö. Där nalkades det barnvakt på måndagen. Tänk vad det kan fylla upp i skallen med possetiv energi. Vi gungade, plaskade fötterna i barnpoolen, satt i sandlådan och på trappan för att läsa pekböcker. Helt underbart. Men innan jag for med bussen var jag tvungen att åka och kolla på Alexander prinsen också. Fy tusan vad charmig han är. Han kommer troligen att få pepparkaksögon. Så sött! Vi åt lite glass tillsammans - mysigt.
Sedan var det jobbdag igen. Denna måndag fick vi beskedet om att 27 personer i produktionen skulle varslas. INTE ROLIGT. Men jag är inte orolig direkt - Men man vet ju aldrig.
I går åkte vi till Ulva och kollade in bilar. Hur många som helst fanns det. Jag fick även chansen till att be om förlåtelse över mitt uppträdande på 40 års skivan. Så nu är det gjort.
I dag/kväll nalkas det födelsedagskalas i Almunge. Grattis Monica.
Kram på Er alla.

2 kommentarer:

  1. Precis man kan ju inte jämt sitta vid datorn, så de gör inget att man inte bloggar. nu ska man vara ute i detta underbara väder :) härligt..

    Så mycket mysiga saker du gjort..
    Säg till nästa gång ni klipper er :) så kankse jag kan hänga med.. puss

    SvaraRadera
  2. otäkt endå med så många som ska varslas. men jag tror du sitter säkert=) du kan så mkt och har varit där i flera år.. ja,de är mkt man tänker på innan semesyer nu. de känner jag med=)

    SvaraRadera