Startsida

måndag 6 juli 2009

Semester



6 juli 2009 dagens namnsdag är Esaias, Jessika -Grattis Jessica på namnsdagen.

Ja nu går det undan. Missade totalt Jeanettes namnsdag i lördags Ulrika. Grattis i efterskott.

Nu har jag och gubben ledigt ett tag framöver. Gud va´skönt det ska bli. Ladda batterierna! Vi har väl lite planer på vad vi ska göra men allt detta kommer Ni få vetskap om senare.

Jordgubbarna kommer från fredagens skörd i det nyplanterade jordgubbslandet. Mums!

I lördags gjorde gubben och jag ett besök hos Karlssons i Morgongåva. Vilken besvikelse - trodde att det skulle finnas mera saker. Ja, ja nu har vi i alla fall varit där. På kvällen var vi bjudna på logdans - en mycket lyckad och rolig kväll måste jag säga. I en loge i Heby bland mestadels människor som vi aldrig har träffat. Sedan var det ett litet lokalt band som spelade 50 och 60 tals musik, live. Vilka killar! De var kanon bra. Två tjejer kom upp och sjung lite också. Dessa musikbegåvade människor måste jag få höra igen. Logen tillhörde trummisen, Staffan. Han hade det så fint ordnat med utedass, rökruta, grillar, uppdukade bord i logen där vi intog vår lilla picknick mat. Plus att vi fick även smaka av Jannices svärmors underbara hopplock. Hon är en riktig matmor måste jag säga. Där fanns det ingenting som saknades.

Gubben har nu lagat TV antennuttaget som jag lyckades ha sönder vi åskvädret i fredags. Tydligen har gubben sagt till mig att INTE dra ur det. Men Ni vet efter en natts arbete, en tallrik gröt och en sovstund på ca 1 timme. Visste jag inte mycket av vad jag gjorde när jag blev väkt av Farbror Åskar. I fredagskväll sa gubben att det kommer att ta flera månader innan vi har TV igen. Jahaja tänkte jag ....hur ska han klara sig då? Men nu är det fixat igen.

Nu ska vi bära av till Almunge och Lillsjögården för att besöka Astrid. Det ska bli mycket trevligt. Ha det så bra nu alla och så hörs vi eller störs vi senare. Marie

1 kommentar:

  1. Hej hej :)

    Härligt med semester, de behöver ni båda som jobbar och står i :) Tack för gratulationen på namnsdagen :) hihi..

    Va pappa kan mycket, han lagar ju allt!!! =)

    Åh va kul att Ni hälsade på Astrid, kände hon igen er? :) kram

    SvaraRadera