Startsida

fredag 24 juli 2009

Klibbigt, hyllvärmare och löning



24 juli 2009 dagens namnsdag är Kristina, Kerstin - Grattis Kerstin Eklund coh Anettes mamma Kristina.

Oj vilket klibbigt väder det är ute....rötmånad sägs det. Åska i luften men det kommer aldrig och rensar upp. Så svettdropparna rinner från pannan vad än man gör och inte blir det bättre av att jag har bakat idag. Gjorde en kladdkaka och kärleksmums. Passade även på att göra musli. Hem lagad är godast och billigast. Blanda solrosfrön, havregryn, rågflingor, vetekli, kokos, hasselnötter, råsocker, matolja och vatten. 30 minuter i ugen. KLART! Vill någon ha receptet säg till. Idag när jag duschade kom jag på när jag var färdig att min kroppslotion var slut. Attans. Då hittade jag en så kallad hyllvärmare, ESCADA Sentiment boddylotion. Den fick jag av svärfar i födelsedagspresent för något år sedan. Jag tror det visst var januari 2007. Sedan köpte jag även eau de toiletten samma år i juni när vi åkte till Tallin. HUR LÄNGE SKA MAN SPARA SAKER I HYLLAN? Det är frågan så nu åkte den fram. Luktar väldigt gott. Jag måste säga att min svärfar Kalle kan det där med kvinnor. När han kommer på besök har han alltid med sig blommor och oftast rosor som jag älskar. Fick förresten en bukett cerisrosa i går när han var här på besök.

I dag är det löning - inte dåligt i kuvertet vill jag lova. Jag hade ju jobbat över en lördag bara det ger ju runt 4200 kr till utöver det vanliga. Nästa löning är det samma sak, har också jobbat en lördag extra. Kan inte sluta lyssna på The Cleftones - Little girl of mine som Jannice har lagt upp på sin blogg. Min smak, bra låt för dem som gillar 50 - 60 tals musik. Nej nu blir det lite facebook och sedan lite mys med gubben! Ha de gott folk och ta vara på varandra & livet - Kram Marie

2 kommentarer:

  1. :) ja farfar kan verkligen de där med blommor och lukta gott =) han är så snäll.. :) härligt med löning.. :) En annan fick också lite ifrån jobbet :) PUSS

    SvaraRadera
  2. Hihi,visst är låten bra!? Ja,farfar kan de dära med kvinnor=) Han är så snäll så.. Snart kommer vi. Så vila ut så mkt ni kan innan bustrollet Wille är på gång!=)

    SvaraRadera