Startsida

tisdag 21 juli 2009

Fruntimmersveckan




21 juli 2009 dagens namnsdag är Johanna. Grattis Johanna Bengtsson & Johanna Berggren.


Ja då var det fruntimmersveckan och den brukar i allmänhet vara lite si och så. Men utflykter kan man göra ändå fast vädret är lite si och så. I söndags var vi till Tobo. På bilden ser Ni Erik Sahlströms intitutet. Där bygger de nyckelharpor och har även kurser för att lära sig att spela. Detta fick vi veta av min jobbarkompis Lisbeth som vi hälsade på. Vi åkte många små vägar och kollade runt lite - vad många stora gårdar det fanns där runt omkring. Många hus såg även obebodda ut. Denna utflykt tog oss hela dagen. Det kändes så men vi sov väl som vanligt länge. På kvällen gick vi till grannen och fikade. Måndagen hade vi tänkt oss att plocka lite i gammelköket. Men rätt som det var så plingade det på dörren. Där stod familjen från Vansjö och överraskade. Mycket trevligt. Vi ringde även till Almunge familjen och bad dem komma över på mat. Så vi plockade jordgubbar, hallon och myste tillsammans. I dag tisdag har vi varit hemma och plockat lite i gammelköket i alla fall. Jag har också tvättat. Sedan har jag mest suttit vid datorn och kollat in bloggar. Hittade två nya bloggar där tjejerna är så duktiga att tillverka små gulliga djur. Fröken Elsa och Veronica Tingvall kolla gärna. Jag vill också göra sådant. Vill kunna virka men det kan jag inte så hoppas att någon kan lära mig det. Annars får jag bara hålla mig till mina betong hjärtan. Ta vara på varandra -Kram Marie

Hjärtan finns till försäljning om någon vill ha!

6 kommentarer:

  1. verkligen fina hjärtan mamma! jag gör lite reklam för dig nu om de är OK?! =) Mys med måndagsmys hs er.. Längtar redan efetr nästa gång.PUSS <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Er der mulighed for at købe det et stort hjerte?

      Mvh Nicole

      Radera
  2. Hej du !!! Hjärta är ju jättefina..hur stora är dom och vad tar du för dom ?? Ha de gott/Bettan

    SvaraRadera
  3. Jag har också gjort reklam för dig. Och jag skickade på din mail om en beställning :)

    Hjärtana är verkligen jätte fina.. :) dem små har jag i en kruka :) och den mellan ligger i fönsterbrädan och stora ute i trädgården :)

    mysigt ni haft de på utflykter, och mysigt att vi kunde ses i måndags.. Puss

    SvaraRadera
  4. Va roligt med att ni är ute och far lite.. se sig omkring, de är skoj.

    SvaraRadera
  5. Er der mulighed for at købe det et stort hjerte?

    Mvh Nicole

    SvaraRadera