Startsida

lördag 18 juli 2009

En helt vanlig lördag

18 juli 2009 dagens namnsdag är Fredrik, Fritz. Grattis mitt kusin barn Fredrik.

En lång sovmorgon kostade vi på oss gubben och jag. Vi gick inte upp förren klockan var runt 10.30. Jag blir lätt stressad av att klockan är så mycket men OK det är ju semester och då ska man ju vila. Problemet är ju att vi inte kommer i säng på kvällen eller rättare sagt på natten.

På dagens schema stod det att beöka återvinningsstationen i Almunge. Gud va´skönt det är att bli av med lite "sopor". En gamal TV antenn, metallåtervinning och hårdplastförpackningar. Jag känner mig jätteduktig när jag sorterar soperna. För någon vecka sedan sa de på nyheterna att sopbergen hade minskat per person. Det känns ju jättebra. Det är säkert flera än jag som är duktiga att sortera. Vid Coop i Almunge stod Gumpan med sin loppis släpvagn. Vi stannade till och pratade lite. Där hittade jag ett fat som var handmålat och signerat med eva 1977. Annemoner tror jag visst att blommorna skulle föreställa. Ett myckte vackert fat. Men lite roligt också - kanske det är min farmor som har målat det. Jag fick ta hem fatet och kolla upp saken med min pappa eller hans syskon. Kanske någon vill köpa det tillbaka vem vet. I alla fall så har Gumpan tagit hem fryspåsar till försälgning igen. Så nu var det min tur att hjälpa henne att sälja lite. Så är det någon som är sugen på att köpa riktigt tjocka fryspåsar 100 st 2 liters och 50st 3 liters i en förpackning för 60 kr. Vinstpengarna går till Sri Lanka och Gumpan fadderfamiljer.

Säg bara till. Har redan sålt 2 förpackningar till en jobbarkompis.

Sedan har jag tvättat lite och vi har gjutit hjärtan. I dag blev det 2 stora och 8 mellan hjärtan. Ska nog lämna några på hantverksaffären vid ICA Krysset om hon vill ta emot förstås. Sedan försökte vi oss på två rabarberblad också men det var jättesvårt. Vi får se hur det blir med dem. Prova måste man ju.

I går var det begravning för min goda vän Monicas mamma. Hoppas att det har gott bra. Det måste vara jätte jobbigt när föräldrarna går bort. Tyvärr är det livets gång. Men för Monicas mamma har det nog gott som jag skulle vilja lämna denna jord. Bara somna in och inte vakna till liv igen. Ingen smärta, ingen värk och inga funderingar. Bara bort till alla änglarna. Jobbigast är för alla efterlevande. Må så gott nu alla så hörs vi senare - Kram Marie

2 kommentarer:

  1. skönt med lång sovmorgon! de behöver man=)

    SvaraRadera
  2. Härligt med sovmorgon.

    kan de ha varit gammelfarmor evas fat? Som hon har målat? :)

    PUSSSS

    SvaraRadera