Startsida

torsdag 16 juli 2009

En endags utflykt

















16 juli 2009 dagens namnsdag är Reinhold, Reine




I dag har jag, gubben och största dottern med hund gjort en endagstur till Vaxholm. Fört satte vi oss vid en båtbrygga och åt våran medtagna lunch som bestod av pitabröd, sallad och tonfiskröra. När vi satt där med fötterna dinglandes över bryggkanten kom en snok simmande. Jag tror att det var en snok i alla fall. Den var gul bakom huvudet. Så vi njöt av att titta på den och åt våra pitabröd. Som kanske inte var bästa lunchpaketet att ta med sig. För det läckte lite röra på fingrarna och lite över allt. Ja, ja det var ju bara att äta så gott det gick. Sedan skulle gubben tvätta av sig sina händer i kanten bland stenarna - Vad tror ni att han såg där? Jo just det en orm till eller om det var samma det vet vi inte. Men ormrikt var det i alla fall. Efter det åkte vi in till Vaxholms centrumet köpte varsin glass och kollade runt lite. Mysigt faktist. Vi kunde se Vaxholms kastellet. Som Gustav Vasa lät byggas 1548. Tyvärr åkte vi inte över dit - men bestämde att vi ska besöka Vaxholm flera gånger och kan då åka över dit.



Vi såg även detta fina hus. Med nästan samma färgkombination som vi hade på huset i Almunge. Jag gillar det gråaktigt hus färg med grågröna knutar och engelskt röda fönster och dörr. jag skulle vilja ha det på vårat nuvarande hus också. Men gubben tycker inte riktigt det. Han säger att huset kallas ju för pepparkakshuset och då kan det ju inte göra det längre. Måste peppa honom lite. Vi gick in på systemet och köpte lite rosévin och röttvin. Samt på ett litet torg köpte vi hallon och jordgubbar. Sedan bar vi hemmåt för att tillbringa kvällen hemma med dessa nyinköpta godsaker och ett sällskapsspel eller kanske det blir en revanch för gubben i kortspelet plump. Njut av livet vänner - Marie.

1 kommentar:

  1. Åh så mysigt ni verkar haft det.. synd att jag inte hann se jana.. :) men jag hoppas jag ser henne snart.. va ett tag sedan sist. :)

    Åh en snok var de då allt.. för dem brukar gillar och simma i vatten, fast de bits inte vatten som tur :) hihi.. huggormar har zickzack streck på huvudet/kroppen.. fina bilder., puss

    SvaraRadera