Startsida

torsdag 23 juli 2009

Bröllopstider och bloggar

23 juli 2009 dagens namnsdag är Emma - Grattis Emma Cedervall.
I dag har vi haft en lunch med gubbens pappa och två av våra döttrar samt ett barnbarn. Dock får vi inte glömma av den gosiga hunden. Jag bjöd på paj. Det blev bacon & brocoli, räk & ost samt en vegitariskt. Tzatsiki och råkostsallad. Till kaffe blev det kladdkaka med grädde och egna hallon. Mums! Ett fel bara att jag äter så mycket. Måste lägga om tänkandet. Tar det i samband med jobbstart.
I dessa bröllopstidern ska man enligt gammalt ha som brud med sig detta saker "något gammalt, något nytt, något lånat,något blått och ett silvermynt i din sko". Jag har alltid funderat vad detta har betydigt. Men jag läste i veckotidning vid ett bröllopsrepotage detta: Något gammalt är en länk till historien och något nytt är framtiden. Något lånat för att påminna om vännerna och något blått för trofasthetet. Ett silvermynt läggs i skon för kommande rikedom. Ja då vet Ni alla som ska gifta sig vad det är som gäller.
Måste bara säga att denna semester har gjort mig galen pga alla bloggar jag hittar på människor jag inte känner. JAG BARA ÄLSKAR ATT LÄSA DEM. De nya underbara bloggarna Fröken Elsa och Veronica Tingvall gör helt underbara virkade saker. Bla jättegulliga möss eller varför inte en damsugare(kondisbit). Oj vad jag skulle vilja göra sådana saker som de gör. Men jag kan inte virka. Så jag får väl försöka att lära mig.
Tingeling så länge alla glada - Marie

2 kommentarer:

  1. Ja synd att inte jag kunde komma och hälsa på. jag hade gärna velat hälsa på farfar =) de va så länge sen. men vi kanske kan träffa honom snart igen :) puss

    SvaraRadera