Startsida

fredag 3 juli 2009

Blev väckt av åskan


3 juli 2009 dagens namnsdag Aurora.


Sommar sommar sommar - det betyder ledighet. Jag jobbar bara ett extra pass på söndag och efter det så blir det hela fem veckors vila. Oj vad jag behöver det känner jag. Hoppas på mycket sol och lite dåligt väder så att jag hinner med att fixa lite saker inomhus också.

Imorse blev jag väckt av "Herr Åska". Skönt att han kommer och rensar lite. Men när jag satt ut näsan för att kolla in vädret nu så känns det fortfarande klibbigt. Han kanske kommer igen. Men det kom visst lite regn också. Inte dumt alls med lite vatten. Bra för mina hallon och jordgubbslandet.

I går gav jag mina tjejkollegor och min chef 2 st små betonghjärtan i var. Gud va´de blev glada. Tänk vad lite det behövs för att folk ska bli glada. Tänk på det alla. Jag tycker ju att det är himla skoj att gjuta. Så jag hoppas på att kunna hinna gjuta några rabarberblad också på min ledighet. Det är nog lite mera pyssel med det än hjärtana.

I kväll skulle folket på min avdelning spela brännboll och grilla korv. Himla mysigt. Men jag valde att vara med gubben och mysa. Jag hoppas på att det blir filmkväll. Jag blev bara tvungen att köpa tidningen PLAZA där man fick med filmen "P.S I love you". Så lite kärlek till kvällen sitter inte helt fel om inte solen och vädret säger att jag ska vara ute. Planerar även in att vi ska grilla. Hoppas på det. Det är ju så himla gott. Det finns så många saker i livet som gör att man njuter. Tex igår innan jag åkte till jobbet. Då satt gubben och jag under vårat jättestora äppelträd i våra vuxengunger. Hur himla mysigt som helst. Vi åt till och med kvällsmat där. I love it.

Nej nu är det dags att klä på sig och gå ut i fina vädret. Må så gott allt folk! /Marie

2 kommentarer:

  1. Ingen fara med bilden, den får du så gärna ta mammsen min.. du får kopiera alla bilder ifrån min blogg om du vill :) du behöver inte fråga =) hehe.. skönt med ledighet, de behöver du o pappa :) härligt!!!! åh jag lånade janas bok "ps i love you" den är ju för himla bra, man grät ju..

    pusss

    SvaraRadera
  2. hihi=) soligt o fint väder de gillar vi. skönt med semester också=)

    SvaraRadera