Startsida

söndag 21 juni 2009

Växer så att det knakar

21 juni 2009 dagens namnsdag är Alf, Alvar.

I dag har varit en konstig dag. I alla fall har vädret varit det. I morse när jag var på toa:n sken solen på klarblå himmel. Sedan efter en längre gosestund i sängen hann det bli mulet. Men jag fixade till frukosten. Bredde några leverpastejmackor, bryggde mitt nyinköpta te, vid namn juniblandning från tehuset, koka några ägg. Ropa ner gubben och vi intog vår härliga söndagsfrukost i lugn och ro. Diskuterade lite vad vi skulle hitta på att göra. Gubben ville börja läsa boken "Upplev Sverige". Men då sa jag att vi måste göra lite nytta också. Så vi gick ner till garget och fixade till några betonghjärtan. Testade också att göra minihjärtan. Så vi får se hur de blir. Bäst som vi stod där och fixade så började regnet komma. Ganska rejält vill jag säga. Så det var bara att pallra sig in i huset igen. Där började jag att kolla in ett stickprojekt som troligen har lägat runt 10 år. VARFÖR? Båda ärmarna kvar bara att göra. Inte nog med det stickstorleken är nr 9 och 10. Så jag började med det. Det får ju för tusan vara någon ordning på saker och ting. Antagligen har jag det för gott ställt eftersom jag kan handla garn till en tröja och sedan se till att den inte blir gjord. Så jag har bestämt mig för att den ska bli klar. Hoppas att jag kan ha den annars finns det säkert någon annan som kan ha den.

Sen kom solen igen. Trevligt. Gubben och jag tog oss en vända runt på tomten. Kollade in jordgubbarna. Där var det några kart och blommor. Så hoppas på att få smaka på egna gubbar senare i år. Satte de mest för att barnbarnen ska kunna få plocka lite när de kommer. Jag har även fått smultronplantor vid trappan. Sedan gick vi ner till blomrabatterna nere vid hallonlandet. Det är ju lätt så här när jag inte gillar en ska så låter jag det vara bara. Men jag kan säga så här "VEM har planterat tistlar i min blomrabatt?" Ja för så var det. Men båda dessa små land eller blomrabatter ska bort. Har nya idéer om hur jag vill ha det. Men jag har ofta många idéer men får sällan något gjort. Så vi får väl se hur det blir med den saken.

I alla fall satt vi en stund på altanen och bara njöt av fågelkvitter, solsken och ledighet.

I morgon hoppas jag på att få något vettigt gjort innan min helvetespass på 13 nattpasstimmar börjar. Tur att det bara är en gång i månaden dessa timmar är.

Som lite tröst kan vi njuta på denna goda bild.

Kram och god natt!
Glöm inte att borsta tänderna.
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar