Startsida

lördag 20 juni 2009

Nu blir det mörkare igen!






20 juni 2009 dagens namnsdag är Linda - Grattis Linda på jobbet och tack för att du kollar in på min blogg och komenterar, det är roligt.






Årets midsommar har varit mycket trivsam tycker jag. Jag har träffat mina alla tre barn med respektive och barn. Sedan har vi varit hos mina föräldrar på sommarstället i Vänge. Det är så himla lungt och fridfullt där. Samt att barnen älskar att vara där. Jag tror att de gör det för när de var små var vi där jättemycket. Hoppas att vi kan vara där mera och hjälpa mor & far med vissa saker. Tyvärr är det jobbigt för mina föräldar. De är ju gudomliga kan man ju säga. De vill ju hjälpa oss barn, mig och min bror så mycket att de försaker sin egen hobby, sommarstugan. Antingen så är de barnvakt till lilla William eller så passar de Isac. Eller så kommer de hem till oss eller åker till min brors sommarstuga i Öregrund. Men de älskar detta liv och hoppas att de säger i från när det känner att de inte orkar. Jag måste bara visa mammas rododendron, vilket praktexemplar. Visst är den fin?


Ja jobbveckan var kort tycker jag denna vecka. Jag jobbade bara två nätter och sedan fick jag gå på dokumentgruppsträff den 17 kl 14. Vilket gjorde att jag jobbade först till kl 06.30 och kom åter till kl 14. Inte många timmars sömn men jag jobbade bara fram till kl 19. När jag kom hem packade gubben & jag lite saker som skulle med på landet(dvs mina föräldrars sommarparadis).


Vi packade med oss lite sällskapsspel. Tänk vad roligt det är att umgås på detta sätt. Jag kan säga att jag har inte tittat på TV en endaste gång denna helg. Trevligt. Vi spelade Packat & klart ( som jag nyligen inköpte för 69 kr, kupongpris), UNO, Alfapet och ett annat bokstavsspel.

Sedan spelade Isac, Jonatan och William barn golf ute. Hur gulligt som helst. Isac och Jonatan spelade dock lite TV spel eller vad man nu kallar det. Spelplanen från Alfapet ses från min spelposition .....upp och ner. Men va´tusan inte gör det något.

Jag bakade bullar till mina föräldar så att de har hela sommaren. Bara att ta fram ifrån frysen. Jag vill ju visa min tacksamhet på något sätt. Hoppas att de tyckte om det. Gud va´jag älskar dem.

Sedan fick jag äran att sova med en gudomlig liten man som vid detta tillfälle var "stålmanen".
Jag har även hunnit med ett besök på Tevaruhuset i Uppsala, IKEA och ätit jättegod mat med två jobbarkompisar på Texas Long Horn. Gillar du BBQ så ska du göra ett besök om du aldrig har varit där.
Jag hann även pussa lite på prinsen Alexander som älskar sin fotbollströja. Han håller tydligen på att få små tandsingar. Plutten!
Nu kom gubben in och sa att i veckan som kommer ska det visst komma ett kraftigt högtryck - inte illa alls tycker jag. Jag älskar solen. Men tydligen skulle det inte bli så bra i morgon - men vad tusan det finns ju inne jobb att göra också. Av rubriken att döma till detta inlägg så har det nu vänt. Det känns ju inte bra just nu ....men kommer bara solen så tänker jag inte mera på det. Inget som jag kan göra något åt i alla fall. På måndag hoppas jag på att mitt bokpaket från Bokus ska komma.....köpt böcker för runt 950 kr. Men det blev inte så fasligt många. Men jag lever bara en gång och vill göra det jag vill då.
Sov gott och kram på Er alla.
Marie

2 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig helg ni haft det. Synd att vi inte kunde stanna längre så ni fick träffa alex längre. Men de kommer flera gånger. Vi får åka till mormor o morfar fler gånger i sommar nu :) så mysigt!! Fina bilder :)

    Puss

    SvaraRadera
  2. mysigt de verkade vara där.. fina bilder=) hihi

    SvaraRadera