Startsida

måndag 8 juni 2009

En vecka närmare semestern


8 juni 2009 dagens namnsdag är Eivor, Majvor


Det börjar närma sig semester för en del. Men inte för mig. Men en vecka närmare till den. Skönt.

Som vanligt är det fullt upp med allt hela veckan. Både gubben och jag längtar tills vi bara kan vara. Sitta ute i solen och bara njuta. Fast vi satt faktist ute i går kväll och åt kvällsmaten. Mysigt.

Veckan som har varit har mycket att stå i som vanligt. Jag tänker ofta på hur det var när barnen var små och man kunde sitta ner eller göra något som jag vill göra för mig själv. Men nu är det i stort sett bara jobba, äta, sova, äta, jobba som gäller.

Helgen som var gick ju lika fort som alla andra helger. Fredagkväll efter gubbens jobb åkte vi till hans pappa i Enköping. När vi åkte hem från honom tog vi små vägar hem och det var hel mysigt. Såg jätte mysiga ställen. Lördagen blev det först ett tripp till Uppsala med Edseln och vi gjorde ett besök på Fordmarknaden i Högsta. Där fanns det många finbilar - men bara tre till Edslar och våran. Gubben köpte bara en katalog. Sedan bar det hem till ljuva Knutby, för att inta lunch. Vidare vid 16 tiden till Almunge och Eknäs. Precis när vi skulle svänga upp på Moga vägen så kom Arvingarnas buss farandes. De skulle spela i Knutby parken. Trevligt. Hade vi inte åkt till Almunge så stod nog Knutbyparken på nästa tur, men så blev det inte. I Eknäs umgicks vi lite med vänner och grillade gott. Mysigt men var var solen?

Söndag upp med tuppen. Packa med oss olika saker till Jeanettes kalas. Är det så att man alltid kommer att vara en "hönsmamma"? Ja ja det spelar ju ingen roll men tårtor och kaffe medtogs i alla fall. Mysigt att träffa alla synd bara att man inte gör det oftare. Sedan tog jag, Isac, William och mina föräldrar en promenad hem till Murargatan. Alltid lika mysigt att kolla in gamla husen i Fålhagen. Vi gick förbi min farmors hus. De hade fixat till det lite. Vit putsad fasad och ungeför samma röda färg som vi hade på fönstrena på Storfamnsvägen, hade de i fönstrena och en blå dörr. Så himla fint. Där skulle jag kunna tänka mig bo.

Roligt är också att så många vill ha betong hjärta. Så gubben och jag fixar för brinnande livet.
Det blir ungefär en fyra stycken i veckan. Så ingen finns på lager. Jag betar av listan en efter en. Roligt. Säljer dem för 75 kr styck.


Nej nu är det lunchdags, hänga tvätt och ta en tupplur innan gubben kommer hem. För det är ju jobbar natt igen. Kunde ha jobbat i natt som var men vad tusan man kan ju inte jobba jämt.

Kram på Er. Vi hörs och ses.

Marie

3 kommentarer:

  1. De blir mycket fina hjärtan mammsen :)
    Kul att ni hälsa på farfar :) Jag skulle jätte gärna vilja följa med någon dag. Stefan kan ju passa alex,om inte annat då.

    :) trevlig helg ni haft det :) myspys.. puss

    SvaraRadera
  2. aa just ja jag gav jana filmen (australia) så du vet.. puss

    SvaraRadera