Startsida

söndag 3 maj 2009

En vecka sedan sist

3 maj 2009 dagens namnsdag är John, Jane - Grattis John på jobbet!

Jahaja ...då var det dags för en ny månad. Inte vilken som helts utan "Maj maj måne jag kan lura dig till Skåne". Det sa man när man var mindre. Det har varit lite glest med skrivandet på sista tiden. Men som alla vet så har jag haft häcken full. Men nu kommer det i alla fall några rader.

Vad har hänt i veckan då? Bara tre arbetspass nätter - skönt. Men jag hann med att maila till min chef och tala om att nu har jag fått nog av denna tjänst som teamleader. Då sa hon att från v.19 slipper jag det och i samma veva skickade hon ut en förfrågan till övriga personer på jobbet att jag hoppar av och undrar om någon vill bli min ersättare. I mitt fall känns det som en vinst. Eftersom jag hade så hög grundlön så blev mitt teamleader påslag bara på 800 kr. Vilket det inte var värt när man även på natten ska agera som produktionsledare också. Sedan känns det väl lite surt när vissa har fått upp till 10.000kr i på slag. Inte fanken gör de mera än vad jag gör! Detta har en kollega till mig tagit upp eftersom hon sitter med i fackstyrelsen. De skulle se över det hela då fick hon till svar. Det var då hon nämde att det är troligen redan var för sent. Man kan ju tycka så här i efterhand att om man ska ha samma tjänst så borde ju påslaget bli lika stort för samtliga. Men men det är ju deras val och jag gjorde mitt.
Gubben och jag har även hunnit med att avverka två födelsedagsuppvaktningara också. Den första var sista april hos vår underbara vän Anette. Vilket kalas! Super god mat, kalasgott fikabröd och mycket dryck. Nog syns det att hon är utbildad som hemkunskapslärare. Hon fyllde ju 40 år och mycket folk blev det.
I går var vi på vårat andra kalas. Denna gång var resan betydligt kortare bara till Almunge. Även denna gång till en av våra underbara vänner, Dennis. Han bjöd på hans supergoda gryta och pasta till den. Det var kanon gott. Han blev dock inte 40 år men 55 år. Tänk vad tiden går. Man ska väl inte tänka så att tiden går fortare än man vill. LEV NU OCH GÖR SÅ MYCKET SOM MAN VILL!
Vi har ju även hunnit med en tripp med Eckerölinjen, melodikryssfrukost i Almunge, ett besök på återvinningsstationen i Almunge också. Ibland hinner man med mycket.
Det som står på dagens agenda är fika med gubbens bror och fru. Inte illa. Sedan skulle även snickarn komma på besök. Spännande!
Jag måste även språka om att det finns mera tokiga människor än jag. Här i veckan kollade vi på programmet "Vem vet mest". Där var det en dam som motionscyklade hemma MEN cyklade Europa runt!!!! Hur går nu detta till? Jo hon cyklade på sin motioncykel och den sträckan som det motsvarade drog hon iväg på kartan. Vilket mål. Man kanske måste ha sådana konstiga saker för sig så att man kommer någonstans.
I dag har jag bakat både kladdkaka och hallonpaj. Gubben har satt upp vuxen gungerna i äppelträdet. Så nu är det bara att njuta med en bok i gungan.
Må så gott och som sagt det kan ta lite tid mellan skrivandet när det är så att häcken är full.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Härligt.. :)Då kan man sitta under äppelträdet och bara njuta..

    skönt att slippa vara team leder nu, de verkar så stressigt. Åh jag är säker på att någon annan tar det jobbet också.. åh man blir riktigt avis på dig och dina pengar..

    puss

    SvaraRadera
  2. Hej hej mammsen..när det är snö på vintern så tar vi vagnen vi fick av er :)den är ju bra.. Puss

    SvaraRadera
  3. Vilken myspys heög ni har haft. fullt upp hela veckan ju=) hihi.. skönt att du sa ifrån som teamleder.. drygt att ni inte fick samma peng fast du gör mera saker osv. =/

    SvaraRadera