Startsida

söndag 31 maj 2009

En helt knasig vecka

31 maj dagens namnsdag är Petronella, Pernilla. Morsdag och Pingstdagen.

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Mina veckor känns som det är måndag fredag bara plus en helg. Jag tycker att veckan går så fort.
Måndagen åkte jag och Jessica & Alex in till min mamma och pappa för att umgås lite. Vi gick även till Gränby och köpte lite saker till lilla "Harry".
Tisdag och onsdag händ det väl inget märkvärdigt.
Men torsdagen.....då knasade det till sig. Eller rättare sagt då hade jag kommit i någon slags "nattkoma". Vaknade upp efter bara 1½ timmes sömn och tyckte att jag var trött. Men det kan man ju var lite då och då. Tittade på min klockradio 15.16, jaha ja tänkte jag dags att gå upp. Drog upp rullgardinen, bäddade sängen och kollade in gubbens klockradio., 09.16. TÄNK ATT DEN MÅSTE JU VARA FEL!!! Hämtade lite kläder, gick ner och kollade in köksklockan ÄVEN den 09.16 var då tvungen att kolla matsalsklockan 09.16. Tänk er att jag kunde inte tänka att JUST min klockradio var fel utan alla andra klockor måste vara fel. Tog fram mobilen, japp även den 09.16. Tog då till telefonen och slog numret till gubbens mobil. "Säg nu ärligt till mig HUR MYCKET ÄR KLOCKAN?" Det blev en kortare tysnad och sedan kom svaret 09.20. Jag bara tjöt i telefonen är det sant.....skratta och lät som jag var full, sa gubben. Så det var bara att bädda upp igen och dra ner rullgardinen. Somnade om en stock. Orsaken till att min klocka var fel berodde säkert på att kvällen innan hade jag dammsugit och lyft upp klockradion. Då hade jag säkerligen kommit åt knappen för timvisaren. Sedan hade jag inte kollat in klockan innan jag gick och lade mig i sängen. KNASBOLL!!!
Helgen som varit har jag nutit av detta två av mina barn, mina barnbarn, solen, lukten av nyklippt gräs, en glad Edselgubbe som har prov åkt sin bil, glass och våra härliga gungor under äppelträdet. Snacka om att livet leker!
Men ett litet tråkigt slut bara på helgen med besök på Uppsala Närakut med lille William. Dock inget allvarigt men han blev ledsen och Jannice blev ledsen. Puss på Er - håll nu kollen på lill gossen.
Puss & Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Oj va skönt att du fick sova ännu mer sen igen :) alltid härligt! de behöver man..

    Mysigt vi hade det i helgen :) Men mamma du är värd en mors dag present :) Pusss <3

    SvaraRadera
  2. usch,ja dew var jobbigt att höra honom gråta. har nog aldirg varit så känslig som när ja fick william. har haft en jättebra helg=) ses snarty igen

    SvaraRadera
  3. Mycket trevligt vi hade det igår med god mat och trevligt sällskap.

    Va tokigt de kan bli med klockan, men håller med jessica att va skönt att du fick somna om igen.

    /stefan

    SvaraRadera