Startsida

söndag 24 maj 2009

Efterlysning - var finns tiden?






24 maj 2009 dagens namnsdag Ivan, Vanja.






Jag efterlyser mera tid. Kan jag ta ett piller bara för att få mera tid? Jag har så himla mycket som jag vill göra och hinner med kanske hälften. Det värsta av allt är att jag känner att jag vill umgås mera med mina nära och kära. Ska jag behöva boka in dessa tillfällen? Tydligen.






Det har ju varit en kort arbetsvecka eller om man hellre vill se det som en lång ledighet. Vilket känns skönast att säga? Onsdagen efter jag hade vakat av så tog jag och mina arbetskollegor bussen till Grisslehamn för att åka Eckeröfärjan t/r. Vi bokade smörgåsbord och frossade i oss av allt det goda som fanns. På vägen hem hade vi lite APT (arbetsplatsträff) så med andra ord så fick vi betalt för själva tiden vi var på båten. Inte illa vill jag säga. Sedan blev ju gubben glad för en flaska whisky och två platter öl fick jag med mig hem.






Torsdagen blev en myspys dag med gubben och ett besök i Gottröra på kvällen för att kolla in "finbilar" och att fika.



Fredagen bar det av till Sågmyra i Bjursås där vi skulle övernatta. Träffade på ett par så mysiga hyresvärdar. Så vi passade på att fika lite i deras café. Straxt innan vi kom till Sågmyra så fastnade vi i en poliskontroll, det hör ju inte till vanligheterna. Men allt gick bra.



Vi gick och strosade i Sågmyra på Lager 157, Trend & Tradition, Calimero och Scorett Outlett.



Jessica och Jannice köpte lite linnen och ett par skor i var. Själv handlade jag bara 4 rullar julpapper, ja du läste rätt, 10 jättestora vykort till inbjudan för släktträffen.



På kvällen drog vi vidare till Rättvik och Rättviksparken för att skåda både Scotts och LarzKristerz. Där var personalen på parken så himla gästvänliga att de fixade till ett bord som vi kunde ha hela kvällen - LÄNGE LEVE CLASSIC CAR WEEK- det är ju de som håller i parken nu förtiden. Jag har skickat ett tack mail för att visa min tacksamhet. Själva kvällen blev kanon med LarzKristerz. Vilka festprissar - samt vilka gamla godingar de spelade. Tjejerna gjorde även ett besök hos Scotts, som Ni kanske har sett på både deras bloggar och Facebook. Vi kom i säng runt 03.30 lördagmorgon och upp ca 09.00. Så inte blev det så mycket sömn precis, men så är det att vara ute i svängen. Vi gick ett varv till i affärerna och sedan bar vi hem igen. Trötta var vi väl alla till mans men jag beundrar gubben som orkade köra plus att han inte är 100% på topp. Han har ju fått inflamation i "hålet" där tanden satt som de drog ur honom i tisdags. Så han knaprar värktabletter så det står härliga till. Men i morgon ska ha ringa Folktandvården.



Söndagen blev lite mys med goda vänner över en fika i Länna.



Så såg min vecka ut i hel het.



Sedan måste jag få rumpan ur vagnen och kolla min syn - jag ser som en kratta. Dags att skaffa "snören" till läsglasögonen så att jag får med dem hela tiden.



Puss och Kram


Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar