Startsida

lördag 16 maj 2009

Besök i huvudsataden

16 maj 2009 dagens namnsdag Ronald, Ronny.

Vet som vanligt inte var min tid tar vägen. Men jag gör en massa saker hela tiden och ibland skulle det kännas skönt att kunna vara ledig lite. Men veckan som kommer blir det ju bara 2 nätter och en eftermiddags APT ( arbetsplatsträff som vi ska ha på Eckerölinjen). Så då blir det först smörgåsbord och lite shopping. På hemresan blir det APT. Hoppas att vår "nye chef " kommer med. Annars klarar vi det själva bara vi vet vad vi ska ha för uppgifter. Detta lilla mut-erbjudande kom vi på själva att vi ville ha APT på Eckerölinjen. För det är inlaggt 6 extra pass för våran del vi som jobbar på natten. Då är det frågan om att jobba söndagnätter vilket ger en rejäl klirr i kassan. Men det blir tungt att jobba alla dessa 6 st. Själv har jag bokat in 2 st och funderar även på en till. Men om vi skulle kunna ha APT på Eckerölinjen så skulle jag kunna jobba den 3:de söndagen. Men mina kollegor jobbar i morgonnatt och jag är hellre barnvakt kan jag säga så att Jannice får jobba. Men är livet bara jobb? Själv ska jag ha 5 veckor semester i sommar och sedan ska jag även vara ledig några veckor innan jul. Så lite delmål är alltid bra.

Vad har hänt i veckan! Måndag var jag inne i stan för att göra ett nytt pass. Gäller att "passa på" medans jag har tid. Så att jag inte står där med skägget i brevlådan när det är dags att ha passet. Jag fick göra en ny grej. Den skulle bli obligatorisk vid juni eller juli. De fotograferade även mina pekfingrar. Så nu gäller det att ha handskar på om jag hade tänkt göra något brott. Men det är väl ingen risk. Tisdagen och onsdagen hände det väl inget mer än det dagliga. Torsdag kom min far och hjälpte gubben att fixa en sandlåda till barnbarnen. Fredag var det dags att hämta passet, göra en liten snabbvisit på Willys och en myskväll med goda vänner. Detta mys var kombination med ett litet försenat födelsedagsfirande. I dag lördag var det dags att gå upp tidigt, dock inte lika tidigt som tuppen, för att ta oss till Stockholm. En heldag med fyra av mina helt underbara arbetskollegor, gubben och 3 vänninor till två av jobbarkompisarna. Så vi gick och myste lite först åt lite lunch, tog en öl/vin och fikade innan vi skulle till det stora målet - THE BUDDY HOLLY MUSICAL med Brolle. Jag säger bara gillar man denna slags musik så är det ett måste att gå den. Den var fullsatt eller slutsåld. Jag kan bara säga att det var ett så stort drag där att det riktigt gungade i golvet. Gubben sa att han kunde se den en gång till!

Så långt har jag då kommit i min veckan. Men en dag kvar innan allt allvar börjar igen. Hoppas då att vädret blir minst lika bra som i dag om inte varmare. Jag bara älska våren/ försommaren. Allt är så himla grönt och fint. Så i morgon blir det att vara lite ute och påta om allt tillåter detta.

Jag måste också gratta min lilla ögonsten Alexander på 7 månaders dagen. Trollunge! Sedan måste jag bara gratta honom till vilket underbart ställe han bor på. Efter alla bilder och film från koutsläppet så blir man ju bara glad.

Jag måste också passa på att säga till min "spindelrädda" dotter håll ut jag kommer snart!

Puss & Kram, nyp i stjärten!
Marie

4 kommentarer:

  1. Haha. jannice med familj flydde hem till emelie och thom för att grilla ikväll men dem åkte hem sen under kvällen, men vi tog väl hand om dem så de slapp spindlarna.. haha..

    jaa lilleman bara växer och växer och snart så kan han leka med wille i sandlådan han med :) hihi.. ska bli kul och se när de lekaer sen :D

    Kul att göra APT på eckerölinjen, de kan vara kul =)

    Hoppas ni hade de skoj idag för att se Boddy Holly :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. mys med koutsläpp!! synd att ja o wille missade sånt.. blir kanske nästa år=) ses ikv..wille tyckte de var löäskigt med tivolit.. korodiltårar PUSS

    SvaraRadera
  3. jaa visst gjorde det :) hihi.. puss på dej <3

    Vi ses i morrn :)

    SvaraRadera
  4. Tyvärr kunde jag inte kommentera på ditt nya inlägg om rättvik :) men jag hade de trevligt :)

    pusss

    SvaraRadera