Startsida

söndag 26 april 2009

Solig helg och mycket energigivare runt mig.

26 april 2009 dagens namnsdag är Teresa, Terese - Grattis alla Thereser som jag känner.

Jo vilken helt underbar helg det har varit. Solen och värmen har kommit och det är full gång med myror och knoppar i trädgården. Vad kan man begära mera .....jo att få vara nära sina käraste. Det har jag fått i helgen. Båda barnbanen och alla tre barnen har jag träffat och fått mysa med. Sedan fick vi även komma på ett fint födelsedagskalas i dag också. Inte dumt.

Har nu hjälpt alla barnen med att deklarera så nu är det bara min och gubbens kvar. Varför spar man alltid till sista stunden? Det ligger nog kvar sedan gammalt då folk kunde räkna på sin deklaration i kön vid Skattemyndigheten innan de lämnade in den. Men jag har haft lite problem så i morgon blir det ett samtal till skattemyndigheten. Har haft ett par mail kontakter innan men i morgon känns det som tid finns för att prata en stund.

Vad gör man när ett av sina två barnbarn sätter sig i min scilla samling på gräsmattan och man ser hur han riktigt myser. Ja ...inte mycket. Gubben sa att det gör ju ingenting du har ju mera samlingar. Det är ju sant. Även fast det är fart och fläkt på barnbarnen så tycker jag att det är skönt att de åker hem. MEN samtidigt så längtar jag "så in i vassen" till nästa gång jag får träffa dem. För de är så himla mysiga. Jag tror de vet om det - det är säkert därför som de får göra mycket små hyss. Som att sitta i scilla samlingen, vika sönder ett orkideé blad (fast jag sa aj, aj),dra av en påsklilja och pilla bort en liten vätte från en sten. Ja men vad tusan ska de hitta på för att man ska bli riktigt arg. Man kanske inte kan bli arg på barnbarn? Det kanske räcker att man var det på barnen.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. :) mysigt med att ni kom på fika idag :) och de är alltid lika trevligt att ses ju :) Hihi.. stefan tackar för present han fick av er.. Här ska shoppas nya kläder sa han :) Han tyckte de va kul.. :) han behöver lite nytt..

    puss på dej

    SvaraRadera
  2. hihi,ja man blir trött att ta hand om dom små. jag är de nu och ska hoppa i säng. hade en bra helg <3<3<3<3

    SvaraRadera
  3. tack för jätte fin present jag fick av er =) och gott med godis och nu ska jag köpa lite nya kläder tack. kul för att ni kom.

    SvaraRadera