Startsida

torsdag 9 april 2009

Regnet det bara öser ner.

9 april 2009 dagens namnsdag är Otto, Ottilia och så är det skärtorsdagen.

Undrar just var i från namnet skärtorsdag kommer i från? Det blir att ta en koll av det på min älsklings burk ....datan. Har jobbat sista natten innan denna mysiga påskledighet. Kom hem i morse och åt då frukost med min nyvakne gubbe. Vi åt i lugn och ro samt kollade in våra underbara småfåglar ute. Finns många fåglar som vi aldrig har sett förut tex bergfink, svarthätta och grönsiska. De heter så om vi har kollat rätt i fågelboken. De små liven äter och äter samt att det är hur mysigt som helst att se på. De får bli mina husdjur.

Efter våran intagna frukost så bar vi i väg mot huvudstaden eller rättare sagt en förort till huvudstaden. Gubben skulle kolla in lite bildelar till Edseln. Mycket passande dag för detta tycker jag när regnet bara öser ner eller kanske inte riktigt då men det regnar i alla fall. Eller efter en noggrannare koll just nu så har det regnat. Så jag sov i bilen till vårt resemål och inget mera. Så denna dag får man bara hålla sig i takt med att hålla ögonen öppna. Så blir det ibland. Men man ska inte tänka så himla mycket på att sova. Sova gör man när man är trött. Fast jag kan ju erkänna att jag har mycket svårt att kolla in på TV tex när jag är lite "sliten". Då somnar jag gärna till.

Oj idag fick jag min deklarationsblankett. Känns roligt om det är så att jag ska få till baka närmare två siffriga tusenlappar. Det kanske blev något tok med föregående år och försäljningen av huset i Almunge. Detta bör ju kollas ....kanske ska ta kontakt med min personliga bankman.
Nej nu måste jag kvasta i väg till Blåkulla. Vi ses där!
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Åh skönt med lite cash att få tillbaka :) hehe. inte dåligt.. hehe.. :)

    Hoppas ni hitta något till edseln :)

    Har du fått påskhälning ifrån ioss på mailen då? haha.. pusss

    SvaraRadera
  2. Skönt med pengar tillbaka! De ska jag också få. De kommer väl runt midsommar? Kul med storstaden när endå regnet öser. Längtar tills vi ses. Puss

    SvaraRadera