Startsida

söndag 12 april 2009

Påsken

12 april 2009 dagens namnsdag är Liv och det är påskdagen.

När man tänker lite mera på just namnet Liv så kan man ju fundera på vem som har kommit på detta. Vad tusan ALLA är väl vid LIV! Ovanligt namn.

Påsken har varit bra hitentills. För utom att jag känner mig lite deppig. Vet inte hur jag ska förklara riktigt. Antagligen är det för jäv.. mycket på jobbet så när man kommer hem vill jag bara sitta ner och göra ingenting. Skärtorsdagen blev ju inte mycket sova. Men det gick ju kalas bra. Sedan kom min mor och far på långfredagen. Samt att Jannice frågade ifall Wille kunde komma denna dag för de hade blivit bjudna på en fest. Självklart så vill man ju vara nära sina kära. Allt gick bra på långfredagen. Men natten mellan fredagen och lördagen var lite jobbig. William har ju lite eksem på kroppen. Jag tänkte mig inte för utan på kvällen tvättade jag hans händer med våran parymerade tvål eftersom han hade varit ute och krattat. Han blev ju lite lortig om fingrarna. Sedan somnade han som vanligt och allt var frid och fröjd tills ca 03. Stackarn han hade en sådan stark klåda på båda hans fingrar att han kunde inte sova. Det gjorde inte gubben eller jag heller. Efter 1 ½ timme somnade vi om efter insmörjning med salva, välling och blöjbyte. Stackars lilla pojken. När han vaknade såg man hur uppsvullen han var på fingrarna. En tankeställare till nästa gång.
Påskafton lördag skulle då alla barnen komma hem på middag. Det var nog då allt det här deppiga började. Jag kände att jag inte hann göra det jag ville. Jag skulle ju göra kycklinggryta med färska grönsaker. Som tar en evighet att skiva,hacka och rensa. Speciellt när man ska göra en gryta till ca 10 personer. Inte nog med det så ville min mamma att jag skulle göra en marängtårta. Koka chokladsås, fixa och trixa. Ja allt tar inte lång tid. Men när det kommer lite hinder emellan som tex en odiskad diskmaskin FAST den var diskad, kafferaster, mattider att passa, blöjbyten samt en HIMLA MASSA SOL och jag måste vara inne och fixa. Det vart för mycket plus att jag är väldigt känslig för om jag sover för länge när jag har tusen saker att göra. Vilket vi gjorde pga att natten inte hade varit hel. OJ vad jag gnällde om denna förbannade kycklinggryta. Nej sa jag till gubben.....nästa gång får allt vara färdigt till den dagen alla ska komma eller så får man hitta på något annat för jag hann inte vila eller lapa sol en ända sekund.
Så hela min söndag har jag deppat har inte gjort många knot ute fast jag ville göra det. Men min stackars mamma och pappa de plockar pinnar och krattar. Gör så otroligt snyggt. Gubben var eldvakt och jag då skulle fixa med kaffe och mat. MEN det var inget roligt. ALLT var tråkigt. Jag tror att jag ville ha tid att små plocka själv. Så i morgon blir det till att göra som man vill. Fast då ska jag börja jobba igen. Ja det var påsken! Men tänk om det hade regnat....då hade det varit ännu tråkigare.
Tack Jessica för den fina påskkrukan med påsklilja och höna. Tack Jannice för tulpanerna, du ska bara veta hur mycket jag älskar tulpaner. Men mest av allt älskar jag mina barn, barnbarn, min gubbe, mina föräldrar och barnbarns djur (både katter och hundar). Får för tusan inte glömma mina fina mågar - tänk vad de får stå ut med dessa bestämda damer de har att göra med. Men vad tusan det är bra med kvinnor som kan visa vad det blå skåpet ska stå.

I kväll kollade gubben och jag in filmen Austalia. Många tårar blev det. Plus att det var lite romantik i det hela. Romantik gillar jag. Sov gott!
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. de lätt inge kul.. nästa gång får vi barn laga maten mammsen :) hihi..
    Du får kanske ta och vila dig nu ett par dagar, de finns något som heter semetser :)

    pusss

    SvaraRadera