Startsida

fredag 17 april 2009

Inte arg i dag.

17 april 2009 dagens namnsdag är Elias, Elis - Grattis farfar i himmelen.

Äntligen fredag. Gud va´ jag har längtat till fredag. Mycket beror ju på att jag har varit så frustrerad på jobbet nästan samtliga dagar denna vecka. Hur svårt kan det vara med rätt information och rätta förutsättningar? Men efter samtal med chefen i veckan så ser det lite ljusare ut de veckor som kommer att planeras att köra nattkörning på. Allt detta beror nog på att jag säger att nu så tänker inte jag ta tagi detta längre utan de får fixa en ersättare som teamledare. Samt att jag bombarderar min chef med mail på nätterna om hur jag tycker att det ska vara osv. Så nu håller vi tummarna att det blir som hon säger. Men en sak har jag lärt mig av detta jobb. Det som gäller ena dagen när man går hem behöver inte gälla nästa dag när man kommer. Så en sak i taget.
Jag hade bestämt mig att jag inte skulle sova så länge idag eftersom det var fredag. Men när det var dags att vaka av då orkade jag bara inte gå upp. Så jag fortsatte att sova en stund. Jag behövde väl det.
Så idag blev det bara lite små saker gjorda från min dagliga mål lista. Men vad tusan man måste ju må bra också.
Gubben har varit på besök hos tandläkaren pga tandvärk. Tänk att det ska gå så långt innan han pallrar sig dit. Tanden det gäller bet han sönder för en himla lång tid sedan. Men han bestämmer ju själv om hans liv. Så enkelt är det bara.
Jag kollade in programmet "Vem tror du att du är?" som går på tisdagar på tv. Där släktforskar de om olika kändisar. Tänk vad intressant det är med släktforskning. Min gubbe har varit intresserad av det länge men mitt intresse har vuxit fram med detta program. Så planer finns att börja med det till hösten. Är det någon som har gjort det eller har tips om hur man går till väga. Då är det bra om Ni kunde dela med er av erfarenheter och tips.
Hoppas på en solig helg och mycket göra som jag tycker om att göra.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Åh spännande med släktforskning :) har också sett på det på tv och de verkar jätte bra :)

    Bra att pappa vart till tandis nu, hihi.. jag såg han två gånger när han åkte förbi mig när jag var ute med vagnen och sandra o hennes bebis. vi skulel gå till jobbet :)

    Puss på dej mammsen.. <3

    SvaraRadera
  2. Kul med släktforskning. på vilken sida ska jimmy släktforska isådanfall?

    Åh jag håller med dig, skönt med helg.
    Ha det fint.

    /Stefan

    SvaraRadera
  3. släktforska värkar kul! Hoppas ni kommer göra de=)

    SvaraRadera