Startsida

fredag 3 april 2009

Glömde april april och har besökt nya IKEA

3 april 2009 dagens namnsdag är Ferdinand, Nanna.

Tokiga livet vad det springre fort. Jag hade ju tänkt att jag skulle lägga ut ett aprilskämt på min blogg. Men just denna dag den 1 april hade jag, hör och häpna, en datafri dag. Tänkte att det är bra att avstå någon dag och då blev det just denna dag pga av allt detta: Min far var här och hjälpte oss att öppna för sotaren så jag fick sova i lugn och ro. Gud va´omtänksam han är jag älskar honom! Jag var ju även tvungen att åka till jobbet med 18.53 bussen för att gå en utbildning mellan kl 20 -21.30. Så efter min sovstund så var det i stort sett bara att sätta fart med kvällsmaten. Vi började även tidigare i måndags pga arbetsplatsträff. Sedan ligger vi lite efter så vi blir tvunga att jobba en natt extra. Vilket kommer att bli natten mellan söndag och måndag. Passar ju ganska bra eftersom vi bara jobbar 3 nätter denna vecka. Det brukar ju bli en 3000kr till för ett extra nattpass så det är ju alltid välkommet.

I dag tog jag med mig min mamma till nya IKEA. Det är ju lite svårt att säga om det hela. Men stort var det i alla fall. Sedan tror jag att det är lättare att gå dit när det har lagt sig lite, OM det nu gör det på IKEA??!! Jag köpte i alla fall nya dricksglas, tesilar, en gryta, en kupa för att ställa över brödfatet så att inte flugorna kommer åt alla söt saker, 2 st blommor och en café utemöbel med bord och 2 stolar. Allt detta för bara 503kr vilket fynd.

Nej nu måste jag fortsätta att läsa min bok om en tjej som är 14 år och har blivit våldtagen. Kanske inte låter roligt. Hon försöker att göra sig av med den hämska tanken genom att "sälja sin kropp på nätet" vilket inte var något problem. FAST hon bara är 14 år, snuskgubbar finns det så det stänker om det. Detta ska basera sig på en san historia. 14 år till salu heter den.
Puss och kram alla människor uti världen.
I love you, my girls!!!
Marie

2 kommentarer:

  1. Ikea är skojjigt! Hoppas ni hade de trevligt.. Morfar är ju bra snäll o omtänksam.. Ska natta nu..

    SvaraRadera
  2. Åh jaa ikea är skojigt.. va tyckte mormor om ikea då?? :) hehe.. jag hade lite vårt att hitta saker, emn man får gå en gång när alla jobbar istället. var ju verkligen mkt fiolk där..

    Morfar är allt bra gullig :) dkönt att du fick sova ut..

    Puss

    SvaraRadera