Startsida

måndag 6 april 2009

Full i skratt - men hoppas att jag inte sårar någon!

6 april 2009 dagens namnsdag är Vilhelm, Helmi - Grattis Ville på jobbet!

Jag kan bara säga att jag blir full i skratt när jag läser mina tvilling döttrars bloggar. Men det är som Jessica skriver att det är väl till för att skriva av sig. Det är ofta det blir osams om sådana världsliga saker så man kan inte låta bli att skratta. MEN för den delen så tycker jag samtidigt att det ligger lite sanning i vad de skriver om. Nu gällde det visst städning hos fam. Lindell/Jansson. Där då kvinnan i huset ville fråga sin sambo om han inte hade fått lära sig att städa när han bodde hemma. Då tänkte jag tillbaka på deras uppväxt - inte tusan hade vi lektioner i städning hemma hos Lindells??? Eller har jag glömt detta. Ja, ja...jag förstår att det är jobbigt speciellt när sambon bara vill sitta vid datan. Men jag kan säga så här hur enkelt är det att slita sig från datan - jag vet. Det är som att sluta röka, dricka alkohol eller rent av försöka att banta. DET ÄR HELT OMÖJLIGT. Men bara för att det är så svårt så ska man ju inte slippa eller smita från hushållsarbetet. Jag kan komma med ett förslag. Sätt er ner en kväll i helgen eller i början på veckan. Dra igenom vad du vill ska bli gjort i hushållet och dela då upp dessa arbeten mellan partnerna. MEN glöm för gud´s skull inte att de jobbar heltid på annan plats än hemmet också. Eller gör del mål varje dag. Tex att idag ska dessa tre saker bli gjorda sedan får man egen fritid. Svårt är det men otroligt roligt att läsa i bloggarna i alla fall.
Jag kan ju erkänna att snart så har min mans nyinköpta jeans fått en redig dammrand på sig. Eller vem vet kanske malen har börjat att äta på dem. Det är ju nämligen så att min mans jeans måste ju fållas upp pga att han är så kort. Detta delemat har legat på mig i flera veckor och han får fortfarande gå med sina trasiga gamla jeans. Men mitt mål är nu att få detta överstökat innan nästa vecka. Så håll nu lite koll på mig!
Ingen cyklign idag heller FAST jag hade tänkt det i morse när jag kom hem. Vaknade tidigt och blev bara arg för att jag inte kunde sova mera. Klev då upp till min "vän" datan och kollade in lite. Sedan åt jag lite lunch. Fick plötsligt lite fart med att ta in tvätten, plocka ur diskmaskinen samt att jag var bara tvungen att gå ut en stund i det fina vädret. Passade då på att börja kratta lite. Tänk vad skönt det är när man blir lite svettig av att vara ute.
Nej nu nalkas matlagning.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. haha mamma.. jo jg vet.. va jag minns så fick vi bestämt veta vad alla saker o de ska vara på sin plats och så.. sen städningen lite.. :) hehe..

    haha vi iaf vänner nu :)

    puss

    SvaraRadera
  2. Jag kommenterar inte ens detta för då kommer jag nog bli arg till slut. Haha,jag kommer nog aldrig hitta någon som ser hur jobbigt vi faktiskt har de? Hur kul är de för oss att både vara mamma o pappa? Tobbe somnar på soffan ibland och strunar i vad man säger. Ibland sitetr han på toa i timmar och då blir man arg... ghaha,nu kommenterade jag detta endå.. Jajaj.. ingen kommer nog förstå iaf!!!

    SvaraRadera
  3. .. de är inte ens mänskligt att vara så trött?!

    SvaraRadera
  4. Jo håller med jannice.. tycker de är jobbigt när karlarna inte lyssnar :( man blir ju arg och ledsen. Men nu ska vi iaf sätta oss ned i helgen och diskutera och eventuellt skriva ned ett schema samt vad som behövs göras :) Så det är jätte bra.

    Jannice jag förstår dig i dina situationer:)Brukar vara så här hemma med..
    Ibland skulle man bara ha lust och skita i allt men de går inte ju.

    Trevlig dag i solen :)
    Puss

    SvaraRadera