Startsida

lördag 4 april 2009

Daglig mailkontakt

4 april 2009 dagens namnsdag är Marianne, Marlene - Grattis Fazer Marianne!

Vilken helt otrolig dag det har varit i dag. Solen har varit framme och fåglarna har kvittrat. Det bästa av allt är att det även har varit varmt.
Vi började med melodikryssfrukost och sedan åkte jag med Berggrens till Almunge för att göra ett besök hos Lill. Hon hade bjudit mig på Tupperwareparty. Jag hade bestämt mig i morse att jag ska inte gå på partyt. Men sedan tänkte jag som så att när jag själv har haft partyn så finns det ju inget värre än att folk ringer bara någon timme innan och säger jag kommer inte. Så därför åkte jag dit. Men jag handlade ingenting. För jag har burkar och t.o.m att det blir burkar över. Så jag har som vanligt inte gjort någon nytta här hemma känns det som. Har i och för sig tvättat två maskiner tvätt som fick äran att hänga ute. Mums vad det luktar gott om tvätt som torkar ute.
Denna vecka har inte varit till min fördel. Jag har tillbringat mera tid på mitt jobb än hemma. Ska även iväg i morgon igen. Känns tungt - men så kan det vara i bland bara bita i det sura äpplet.
Eftersom jag då inte har varit hemma så mycket så missar jag att umgås med mina juveler. Mina tjejer. Jag har även tappat av mitt cyklande. Så nu gäller det att bestämma sig. Ta sig i kragen liksom. Det finns mycket som jag vill göra men det händer inte så mycket. T.e.x skulle jag vilja lära mig att fotografera mera med min kamera så att jag kan dokumentera lite mera i min blogg. Det är ju roligt med kort. Måste rensa lite i hela huset också. Man samlar ju på allt möjligt. Plus att jag är en liten "ekorre" som spar det mesta.
Ska kanske ta och baka ett bord på HV -loppisen som ska vara den 25 april. Det kanske är värt det. Roligt med loppisar - pengarna kan ju gå till något vettigare.
Nej nu väntar sängen igen och självklart boken.
Puss och kram
Marie

2 kommentarer:

  1. om du ska boka bort på loppisen finns loppisgrejjer till dig som vi har här hemma..

    SvaraRadera
  2. Hej hej..

    Vet inte om jag har sagt det, men pengarna för mina loppis saker kan du skänka till dem där borta som vi hjälper :) Dem behöver dem..

    Jag har också burkar så det blir över - till och med så jag kunde ge bort..

    pusss

    SvaraRadera