Startsida

onsdag 8 april 2009

Blev som jag hade önskat



8 april 2009 dagens namnsdag är Nadja, Tanja.




Ja nu kan folk säkert tycka att jag är knasig - MEN då får de faktist tycka det. Jag ville att vädret skulle bli "lite" sämre än i går. VARFÖR? Kan då många fråga sig. Jo, jag har en hel del att göra inomhus och det känns inte så bra att behöva hålla på med sådant när man vill vara ute och fixa. Så jag har bakat 2 st toscakakor och ska nu gå på med dammsugaren och svabben. Men måste fixa med mat till gubben först. Sådär ja ...då var grytan på vid sprisen.


Nattens arbete var hyfsat lung om man jämför med föregående natt. Det började med att brandlarmet gick på fabriken. Ganska vanligt kan jag ju säga. Så man gjorde ju inga störra ögonbrynslyftningar precis. Men eftersom jag är teamleader och kanske måste se till att det är OK. Började jag att ringa till en produktionsledare. Hon visste inget. Ringde till nästa. Han visste inget men lovad att höra av sig om han hörde något. Jag hann bara lägga på luren så ringer han upp. Du det brinner visst hos dig, säger han då. Hoppsan säger jag MEN var. Han skulle kolla lite närmare och så sa han att han skulle möta upp brandkillarna. Sagt och gjort. Där står mina "tanter" uppradade för att nu snart så kommer det brandkillar med uniform...mumma trodde dom. Brandkåren var ju där på ett litet kick. Men vilken besvikelse för "tanterna" EN ÄLDRE HERRE dock med uniform men inte lika lyckat. Efter en kontroll i ett elskåp kunde han efter elektrikerns medgivande lämna platsen. En dyr historia om man tänker på vad en utryckning kostar. MEN jag kan bara säga en sak...detta elskåp var ingen munter syn. Så det gick inte att köra maskinerna mera denna natt. Tänk vad ett överslag kan ställa till med.


Vi har börjat lite att pyssla ute. Det finns ju alltid någonting att göra. Gubben har oljat in altan och jag har börjat att kratta lite. Hoppas att vi kan elda upp lite i vår tunna med allt ris och löv som blir. Förresten så har jag planterat lite minipénseer. Har t.o.m tagit kort på dessa. Måste lära mig att använda kameran mera i det dagliga livet.


Nu väntar dammsugaren och svabben på en vals!


Ha det bra.


Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Mycket fina blommorna är mamma :) Kul och se lite bilder nu :) Är kul och se.. Vilken söt tupp/Höna/kyckling i rosa variant.. den va ju härlig!!

    Tråkigt att det blev brandlarm, tur att brandmännen är snabba iaf :)

    puss

    SvaraRadera
  2. Vad fint med dina blommor! Riktigt fint. Jag ska nog också plantera lite när jag har de i prio ett. Så mycket man ska göra och jag prioterar de sist just nu. Men de är så fint=) Ja,de var ju tråkigt med eldhistorian och att de var en äldre herre som kom in till er från brandkåren. ttråkigt..

    SvaraRadera