Startsida

söndag 22 mars 2009

Tiden springer iväg.

22 mars 2009 dagens namnsdag är Kennet, Kent - grannen i Almunge grattis.

Som vanligt går mina veckor i en så hög hastighet att jag knappt hinner med mig själv.
Jobb veckan har gått väldigt snabbt och som vanligt har den varit påfrestande. Men så länge jag jobbar natt behöver man inte bry sig lika mycket som när man jobbar 2 skift. Jag gör så gott jag kan plus lite till kan jag säga.

Fredagen blev intensiv. Först sov jag bara några timmar, 3,5 timmar. Tog bussen in till Uppsala och gick till gubbens jobb för att hämta bilen och åka och handla mat. Skönt att kunna göra det en fredag i rimlig tid då det inte var så många som handlade. Efter gubben slutade jobba så åkte vi hem till min mor och far för att hämta hem William. Så gubben skjutsade hem William och hans föräldrar för en liten stund sedan. Williams pappa hade kalasat sig i går kväll/natt så han vågade inte köra bil i dag. Så Williams farfar skjutsade hit dem. BRA TÄNKT - Don`t drink and drive. Så hela helgen har vi haft William här intensivt när man ska göra en massa andra saker också typ som smörgåstårtor och vanlig tårta. Men jag hoppas att det blir lugnare till nästa helg. Men om inte Alexanders farmor kan passa honom nästa helg några timmar så ställer vi självklart upp. Men lite jobbigt när man inte får sova ut på morgonen. William är ju morgonpigg i morse vaknade han 06.30. Inte illa. Fast jag kan ju säga att jag försökte att ge honom morgongröt och sedan lägga honom i sängen igen. Men detta lyckades inte. Så gubben fick knata upp med honom runt 08 snåret och kolla på Nalle Puh på TV. Så jag fivk slumra en 45 minuter till. Tack för det.
Sedan kom mina föräldar, Jimmys mor & Hasse, Jessica, Alexander & Stefan, Jannice & Tobias. Mycket mysigt men som vanligt intensivt så man inte hinner prata med alla.
Tack i alla fall för en bra dag.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Tack söta mamma :) Ja vi ska fråga alexs farmor först om barnvakt. Om inte så gäller de ca 5 timmar högst. Åh när lilleman somnat sover han i 5 timmar sen det är dag för mat igen. Men vi frågar carin o roger först. Så får ni vila o ta de lungt denna helg som kommer.

    Tack för idag mamma :D

    puss

    SvaraRadera
  2. Tack för barnvakten! Nu dröjjer de nog ett tag tills nästa gång:) Några månader eller så. Hehe. Så ni får vila lite. De är ju jobbigt att gå upp tidigt de håller jag med om. Fast nu är jag så van så då går de ganska galant. Hehe. Tack för hjälpen! Tack för en jättebra dag igår. Supergott allting!

    SvaraRadera
  3. Tack för i helgen :) mysigt att träffa alla :D fina tårtor du gjorde :) /Stefan

    SvaraRadera