Startsida

söndag 29 mars 2009

Sommartider - hej hej!

29 mars 2009 dagens namnsdag är Jonas, Jens - Så grattis kusinvitamin, Jonas!

Tänk att det är samma visa varje gång jag sover för länge. Jag får typ en så kallad "sovlängeångest". Jag sov ju till kl 10 efter nya sommartidinställningen. Gick då upp kokade ägg och gjorde några mini baugetter i ugnen. Men gubben masade sig upp kl 11. Så då började vi att äta frukost. Den var väl klar någon gång innan kl 12. Jamen vad tusan.....halva min dag har ju gått då. INTE BRA! Så här går jag nu fortfarande med sov t-shirten på mig och med all sannolikhet kommer den att sitta på resen av dagen. Jag vet med mig att jag har miljoner saker att göra MEN får absolut ingenting gjort. Men jag ska väl erkänna att jag behövde väl sova eftersom jag bara sover runt 6 timmar/ dag när jag jobbar natt. Samt att jag är nog lite förkyld när jag känner efter lite också. Frågade precis min gubbe om vi skulle äta någon middag i dag eller inte. Allt för att få lite stöd i att" ja visst vill du ha lite hjälp?" Men till svar blev det som så många andra gubbar skulle ha svarat " Vet inte". Så efter mitt bloggande här måste jag ta tag i det hela det här går ju för tusan inte.

Vad har hänt sedan sist? Ja ....mycket men inget bloggskrivvänligt kanske. Förutom att vi gjorde ett besök i Almunge i går lördag. Först var det en mumsig melodikryssfrukost hos Åsa & Uffe. Där vi fick se ett kort från Moga vägen som var tagit en vecka tidigare på ett jättestort lodjur. Mitt på Moga vägen ungefär kl 17 förra söndagen. Gud va häftigt stort det var. Uffe gick sedan efter för att fotografera fotavtrycken för att kunna fastställa hur det såg ut. Det var hur många avtryck som helst. Alltså går det flera lodjur där eller samma lodjur som går där flera gånger. Uffe knatade upp i skogen mitt emot hans hus och där var det fullt med spår. Hoppas nu att ingen eller inget kommer till skada av detta djur. Men det var otroligt roligt att se.
Efter krysset blev det ett besök hos Eklunds på Storfamnsvägen. Där hämtade vi mina glasskålar som vi hade lämnat dit efter överbliven sallad vid Alexanders dop. Självklart blev det en fika och lite småprat. Det är alltid så himla trevligt att träffa dem. Där fann jag även mitt plast hjärta som jag ska ha för att kunna gjuta betong. Tack Ulrica för att jag kunde ta din IKEA lampa .
Hoppas att våra vänner Cedervall är utvilade och att deras batterier är påladdade igen efter en vecka i fjällen. Det var dem värda. Man behöver ha ett break ibland. Det är bra för hälsan.
Själv kan jag ju säga att jag har varit lite krasslig eller känt mig slö och seg ungefär halva vecka så då automatiskt så slutade jag med att cykla. Så det får jag ta igen snart - för cykla är mitt liv de´så.
Nej ha det bra nu tills vi hörs nästa gång och jag ska försöka att göra mig en gryta på fläskfilé (gubben vill hellre ha kokött säger han) färska champinjoner, lök, paprika, sparris, squash, sockerärtor, grädde och cream fraiche - Vad tror ni om det?
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Oj ett lodjur, de skulle jag vilja se på kortet :) HIHI..läskigt o möta ett sånt.. vill se ett har aldrig sett ett ju..

    pyjamasdagar får man ha ibland, hade jag här om dgaen :) hihi

    puss

    SvaraRadera
  2. jag har alltid vela sett ett lodjur. kommer nog aldrig få se ett sånt. kul med kort också. men vem tog de kortet? uffe o åsa lr? låter gott med denna gryta. var den god?=) krya på dig!

    SvaraRadera