Startsida

söndag 1 mars 2009

Mars mars måne jag kan lura dig till Skåne


1 Mars 2009 dagens namnsdag är Albin, Elvira - Grattis Jenny & Andreas Albin!


Några dagar sedan jag skrev men i bland blir det ju så.

Vad har hänt sedan sist? Ja ....ganska mycket kan man tycka. I fredags fick jag ett samtal av min gamla granne Lill. Hon ville bara kolla om vi skulle ner på August eller inte på kareokekvällen. Hon var inte säker på om hon skulle komma ner, vilket hon inte heller gjorde. Men vi bubblade på som vanligt om ditt och datt. Sedan sa hon att hon hade bokat boende i Thailand i december. Jag blev intresserad och frågade var, när och hur. När samtalet var klart hade hon fått med sig tre till i detta boende. Roligt vill jag lova. Så nu i veckan bokar vi flyg. Vi skulle ju i gentligen åka till Australien. Men två tunga saker stoppade just det. Det ena var att min mamma inte hade hunnit spara undan så mycket pengar som det skulle kosta( man är ju inte stenrik när man blir pensionär i alla fall inte hon) och det andra var min kära gubbe som inte hade några semesterdagar till att följa med. Så nu ligger det till nästa års reseplan. Så får vi se vad det blir.

Oj mycket resa blir det! Men man ska göra det när man har tid, lust och råd. Så nu eller aldrig!


Vi hade en trevlig melodikryssfrukost med våra vänner i lördags också. Det är så himla mysigt att kryssa tillsammans. Gubban skickade även in denna vecka - men chansen att vinna är väl minimal. Men roligt är det. På kvällen blev det August i Almunge där det bjöds på kareoke uppträdande. Tänk det behövs inte mycket för att det ska bli roligt. Där fick både gubben och jag uppleva vår måg Stefan sjunga kareoke - vilka dolda talanger. Man blir glad när folk vågar stå upp och sjunga. Sedan bar det hem för att få några timmars sömn innan nya äventyr väntade på oss på söndagen. Vi gjorde ett besök i Nykvarn. Där Uffe inhandlade bilgrej. Trevligt med lite bilfarande och göra ingeting. Men man blir tröttare av det än att göra saker fysiskt. Men vad tusan man behöver väl inte göra någonting varje dag som är vettigt! På vägen hem blev jag uppringd av William på min mobil. De har kort nr. på deras telefon och han fick tag på den och som vanligt ÄLSKAR han telefoner och fjärrkontroller. GULLIGT! Men tyvärr förstod han inte att jag var där. Så det blev inget prat för oss.


Sedan måste jag säga att det känns roligt att Monica har börjat att ta cykelrunder också. Fortsätt så. Jag kan ju säga det att jag cyklar varje dag 30 minuter. Inte för att det kanske syns något på vågen - MEN JAG MÅR MYCKET BÄTTRE. Känner mig pigg som en mört! Man får ju igång hela blodomloppet och allt känns bra. Jag försöker att cykla innan frukost på helgerna och direkt när jag har vaknat till liv i veckorna när jag jobbar. Det finns inget hinder för cykelrundan. Som idag det var bara att sätta klockan en halv timme innan planerad uppstigning. Så allt handlar om självdisiplin.


Mars mars måne jag kan lura dig till Skåne - den ramsan sa man alltid när man var mindre. Men jag vet inte om man säger det nu för tiden?
Så blev det en bild denna dag i min blogg Stefan & Jannice sjunger Corina Corina på August. Jag har ju redan sagt att Stefan har dolda talanger och jag vet att Jannice kan sjunga - Så bra gjort. Hoppas att det blir mera kareokekvällar.
Mås så gott alla gran & tallkottar.
Så hörs vi.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jaa de sjunger så fint :) hihi.. jag är ju lite feg av mig. men stefan försökte tvinga upp mig, emn jag kände inte för att sjunga heller.. Mysig helg.. puss

    SvaraRadera