Startsida

onsdag 25 mars 2009

Löne och våffeldag

25 mars 2009 dagens namnsdag är Marie bebådelsedag.

Tänk att det är lika roligt varje gång man får lön. Även fast jag inte hade slut på kontot innan så känns det bra att få påfyllning. Tänk de stackarna som inte jobbar och inte får någon lön. Jag skulle inte kunna klara mig på bidag. Speciellt roligt var det också att vi fick våran bonus denna månad. Dock var det inte någon skrämmande siffra som det finns på andra ställen i vår värld. Där beloppen är på miljoner. Jag fick 8100kr och jag är mycket nöjd med det. Sedan drar det ju skatt och då blir det ju mindre än hälften kvar. Sånt är livet.

Sedan var det våffeldag såg jag i almenackan. Jag är ju ingen våffel älskare men ska eventuellt göra lite våfflor i morgon kanske. Vispgrädde och drottningsylt - inte dumt vill jag lova, ja inte själva våfflorna utan vispgrädden och sylten. Jag älskar vispgrädde. Undrar om det sitter i generna - min pappa älskar också vispgrädde. Man vet ju aldrig. Det är ju undligt det där med vetenskapen.

Sedan måste jag säga till alla pelargonälskare. Gud vilka fina pelargoner jag har fått i år. Av konstens alla regler så köpte jag pelargonjord och planerade om i detta. Samt att jag har inte ställt undan de för vintern så att de ska kunna ta en viloperiod. Det är som med allt annat här i livet man får prova sig fram. Jag längtar och jag tror gubben längtar också till när jag kan ställa ut dem på altan. För nu har vi pelargoner över allt känns det som. De börjar knoppa och är så gröna och fina. Sedan har jag även hunnit med att så lite fröer för att kunna driva upp lite egna plantor - jösses vad det bara pluppar upp i krukorna. Hjälp var ska man ställa allt. Nej nu får det faktist bli varmare ute. Så att man kan börja planera och dona i trädgården. Måla huset står ju också på vår lista. Sedan måste vi införskaffa oss nya utemöbler. De som vi hade gav vi till bättre behövande människor i vår närhet. Så slipper de köpa nya när deras kassa är liten. För mig gör det inte så mycket roligt med lite nytt.

Sedan frågar jag även här på min blogg som jag har gjort på facebook. Vet någon vad man kan köpa plastformar för att använda till betonggjutning? Jag skulle vilja ha ett stort hjärta. Synd att jag gav bort ungarnas hjärtlampor den storleken hade varit perfekt. Men om någon vet vad man kan hitta plasthjärtan typ storlek större som är ungefär som sandlådeformar - så hojta till. Jag ska prova att gjuta i sommar tror jag. Bra med framtidsdrömmar!

Sedan ett annat citat som jag även har laggt ut på facebook - Är det på blodigt allvar eller bara en lek? Ja....den frågan kan man ju fundera över. Någon undrade om VAD? Ja ...bara i största allmänhet. Är det så himla viktigt att man nästan spränger fram blodet från sin kropp eller är det bara som en lek. Konstigt tycker säkert många men tänk efter ett tag.

Må så gott nu alla kottar ute i landet.
Kram Marie

5 kommentarer:

  1. De låter fint de mamma med gjutning :)
    blir vofflor hos os med :)

    skönt med lite pengar :) längtar toills jag får lite pengar på kontiot sen när jag börjar jobba..

    pusss

    SvaraRadera
  2. Skönt med en bonus! :) Jag tror vi struntar i dagisplatsetn. De kommer blir krångel med hämtning o lämningen. Jag lär nog ta körkort först!

    SvaraRadera
  3. vi åt också våfflor. Så gott!
    Åh bra med lite pengar. de behövs.Ja stackars dem som inte får mkt pengar alls.

    SvaraRadera
  4. Hej, hej! På www.kakburken.se kan du hitta en massa formar i olika modeller men de kanske trots allt passar bäst till bakning. En snabb sökning på Tradera ledde fram till den här http://www.tradera.com/Hjartlampa-auktion_88086149. Varför inte sätta upp en lampa på ICA det måste krylla av dessa lampor hos svenska folket =) Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Men herregud! Haha! Du ska självklart inte sätta upp en lampa på ICA det får de göra själva men du kan sätta upp en lapp om en sådan lampa =)

    SvaraRadera