Startsida

tisdag 10 mars 2009

Ligger i sängen - kanske inte hela dagen

10 mars 2009 dagens namnsdag är Edla, Ada.

Skulle ta ett extra pass på jobbet i söndags. Åkte dit efter vi hade grattat min mamma. Jobbade en liten stund och fick akuta magsmärtor att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Efter några besök på toan för att bli av med magsmärtan så blev jag nästan svimfärdig. Så då fick jag kräkas i en papperskorg!!!! Efter det beslutade jag mig att åka hem igen. Ringde till min kära gubbe och han är ju som vanligt den snällaste i hela världen, så självklart kom han och hämtade mig. Så nu har jag varit hemma och haft ont i magen. Jag kan ju säga att det känns inte som någon vanlig maginflensa i alla fall. Men vi har ju en sjuksyster som ringer till för att göra sin sjukanmälan. Sedan har de ständig kontakt med en. Jag har hört från andra att de tycker att det är jobbigt att de ringer hela tiden. Men jag är ju nästan aldrig sjuk. Men i morse ringde det en dam och väckte mig kl 09.40. Då borde man ju vara vaken kan man tycka. Men hon sa i alla fall att det gick någon maginflensa med ett elakt virus som gav magsmärtor. Så det är väl det jag har fått antagligen. Så jag har bestämt mig för att vara hemma i natt med. Jag får behålla maten nu tack och lov. Inget Niagarafall i bak längre!
I morse kom det ett SMS på min mobil ca 07.15. Men jag orkade inte gå upp och kolla vad det var. Men efter jag vaknade så måste jag ju kolla vem det var. Jo min kära jobbar kompis Brigitta. Ett hurtigt SMS vill jag lova. "Hej är du vaken? Jag sitter utanför hos dig och väntar på att få komma förbil olycka, hoppas att du mår bättre kram Brigitta". Direkt då var jag ju tvungen att titta ut. Precis då hade bärgaren fått upp bussen från diket. Var då tvungen att ringa min kära gubbe och kolla om han visste något. Då sa han att han var ute och skottade snö när det tydligen hände. Han hörde något konstigt ljud precis som något åker från taket. Sedan fick han syn på olyckan som var i vägskälet efter vår infart till huset. En gul taxi och en gul buss. Han sa att det låg någon utanför på marken och hade smärtor, troligen taxichaffören. Men han kollade att det fanns ju bilar som hade stannat och då fortsatte han med sitt. Hoppas att det inte var så allvarligt. Men det var i alla fall en tom buss som skulle börja köra från Knutby in till stan. Så det var ju tur att det inte var en massa människor med. Det var tydligen väldigt halt ute i morse enl. UNT.se flera bussar hade visst problem i Uppsala. Nej nu vill vi inte ha mera snö - Tack.

I går så bokade vi in flyg till Thailand. Spännande vill jag säga. Så nu är allt bokat och klart. Ska bara teckna en egen tilläggsföräkring. Oj vad mycket resa det blir i år. Tallinkryssning, Kiruna, Rättvik, Kramfors och Thailand. Men det är roligt att se sig omkring. Men mest av allt älskar jag Sverige. Tänk vad många fina ställen det finns i Sverige. Så efter detta blir det till att ta det lite lugnare till nästa år. För då måste vi både spara semesterdagar och pengar för att kunna göra våran resa till Australien. Det är bra med mål - men sedan får man se hur det blir med det hela i slutänden. Jag skulle ju också vilja ha en cykelsemester också. Men man kan ju inte gör allt på en gång.
Må så gott nu alla kära läsare
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hej morsan!
    hoppas du mår bättre :) stackars dej, ineg kul o ha ont ju..
    Hörde om olycka var uppe o lyssnade på p-radio :) så då hörde jag allt. men som tur var inga med på bussen förutom föraren, de var bara taxiföraren som kom till skada :( usch så hemskt..

    Kramar

    SvaraRadera
  2. stefan jansson10 mars 2009 21:38

    Mkt att resa i år för er spännande.
    Otäckt med olyckan. mötte utryckningsfordorna när jag åkte till jobbet.

    /Stefan jansson

    SvaraRadera