Startsida

lördag 7 mars 2009

Helg blogg

7 mars 2009 dagens namnsdag är Camilla - Grattis min kusin och min gamla granne!

Det känns som detta bara har blivit en helgblogg. Hoppas på att det ska bli en bättring på det.
Vad har hänt sedan sist.
Måndag vad hände då.....jo just det lång arbetsdag på jobbet. Började 17.35 till 06.25. Först lite Spinning på jobbet sedan en god sallad på det. Lite möte med fika och inköpta semlor inte illa vill jag säga. Sedan var det bara att jobba på.
Tisdag och onsdag bara sprang iväg minns inte riktigt vad jag gjorde. En utav dagarna bakade jag i alla fall frallor. Torsdagen blev ett besök i Almunge hos min gamla granne Lill. Vi ska ju ha resesällskap av varandra i juletid. Ser verkligen fram emot det. Nu är bostad fixad och resan är bokad. Så det är bara hålla tummarna att det kommer att bli bra. Både Jeanette och min mamma ska ju med. Mammas stora dröm att få göra ett besök i Thailand. Jimmy ska vara hemma för han vill spara sina semesterdagar till Australien resan. Det är synd att han inte har samma förmåner som en annan. Men sådant är livet.
Ja snart är våren här. Vi måste då spana in nya trädgårdsmöbler. Sedan har vi planer på att måla huset också. OBS! Bara planer men jag hoppas att det kommer att bli så. Det finns ju mycket som man vill göra. Vill ju börja med hallen också. Ska nog ha det som en plan efter all dophjälp.
Vi är barnvakt till William. Ja, igentligen skulle vi inte vara det. Jannice och William hängde med hem till oss i fredags eftersom Tobbe skulle spela i helgen. Han spelade i Västerås på fredagen och i kväll på Sala stadshotell. Där skulle visst Linda Bengtzing också komma - det är hans idol. Så Jannice ville åka dit och kolla in läget. Så det är ju OK.
I morgon ska vi fira min mamma. Hon fyller igentligen år på måndag men lite svårt att få till det då. Samt att jag ska in en extra natt i morgon. Det är mycket nu.
Sedan hade visst Petra min jobbarkompis problem att läsa min blogg. Hoppas att du har lycktas nu Petra.
Nej ska återgå till melodifestivalens final.
Må så gott.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Åh mkt planer ni har, men då har ni något att se fram emot.. åh va kul o mla huset, vilken färg? :) Hjälper gärna till o måla lite om ni vill.. hihi.. ja stackars mamma du jovva ro sliter på dopet. du är så snäll :)

    Vi ses i morrn.. puss

    SvaraRadera
  2. De blir säkert en bättring på bloggen ska du se:) Jag är inte heller lika sugen på blogga som förr. De går i perioder. Tack för att ni är snälla som tog hand om William. Tacksam för de. De funkar inte att skicka perngar till dig *konstigt*. Har en siffra glömts eller? Fast de kanske vart knas igen o så. Kan du skicka nr igen så får vi se om de är lika eller om de bara inte gick den dagen.. PUSS

    SvaraRadera