Startsida

måndag 16 mars 2009

Har laddat batterierna i helgen

16 mars 2009 dagens namnsdag är Herbert, Gilbert.

Så har det gått några dagar igen sedan Ni hörde av mig. Som vanligt har jag så fullspäckat program att ibland så hinner jag inte med mig själv. Men jag är väldigt nöjd med min tillvaro och allt känns väldigt bra. Sedan får folk tycka och tänka hur de vill om den saken. Ibland funderar jag över varför så många bryr sig. HAR DE INGET EGET LIV? kan man ju fundera över. Nog om detta nu.
I helgen som har varit har jag verkligen laddat mina batterier. Jag har träffat alla mina barn och barnbarn under Alexanders dop(ja, han är ju för go´mitt lilla barnbarn). Jag fick eller tog rättare sagt William i kyrkan. Han gick lite hit och dit i kyrkan för att kolla in läget. Men vi hade laddat upp med en favorit pixibok "Folke rastar hunden", lite majsbågar och choklad puffar. Så inga problem med den lilla mannen i kyrkan. Snacka om energipåfyllare!!!! Efter dopakten blev det lite pastasallad och kaffe i församlingshemmet. Runt 85 personer var vi där och det var så himla trevligt. Synd bara att man inte hinner med alla som man vill umgås med. Men så är det.

Min söndag hade jag tänk blivit i pyjamasens tecken. Vad jag menar med det var väl att jag skulle gå i pyjamasen hela dagen. Gubben och jag sov till kl 11. Det var ju riktigt skönt vill jag säga. Sedan gick vi upp och käkade lite frukost. Då beslutade gubben att han var tvungen att tillbringa sin söndag i garaget. Det var visst några bromsrör som skulle bytas inför en ombesikting. Jag hade redan satt på en maskin med tvätt. Då bestämde jag mig för att ringa min jobbarkompis Brigitta och säga att jag inte kunde komma på hennes ljusparty, pga att bilen måste repareras. Men när jag pratade med henne så fick jag en kick liksom att jag var bara tvungen att träffa mina pantertanter. För de är också riktiga energipåfyllare kan jag säga. Sagt och gjort ringde då till Lisbeth om hon kunde svänga förbi och hämta mig. Japp inga problem! Dessa pantertanter är helt otroliga - självklart kan de haspa ur sig både det ena och det andra men jag ÄLSKAR DEM! Så det blev en himla fart på mig och på med kläderna och sedan en promenad till Knutby centrum där jag skulle bli upphämtad av Lisbeth som kom från Tobo. Sedan bar vi i väg till Koludden vid sjön Erken. Ett underbart ställe både vintertid och sommartid ska jag säga Er. Så ljusparty blev det och en underbar fika stund. Sedan när jag kom hem fick jag då hjälpa gubben med att lufta bromsarna. Min tanke var då i går kväll söndag att jag skulle hinna med att göra så mycket idag måndag innan det var dags att jobba igen. Men måste man alltid vara så duktig? Så jag cyklade först min runda efter en veckas uppehåll. Sedan blev det frukost och datan förstås. Så alla måsten förutom tvättmaskinen har jag spart till en annan dag - praktiskt vill jag säga.
Må så gott nu alla vänner vi hörs snart igen.
Kram Marie

6 kommentarer:

  1. härligt med ljusparty, de skulle jag vilja gå ppå nån gång.. skoj skoj.. kanske du köpte lite ljus sen då :) hihi

    Mkt trevligt med dopet :) tack för allt du o pappa gjorde för oss på opet med god mat.. och jag måster verkligen säga att mormors dressing är verkligen poppis. många som frågade efter den. :)och tyckte dem de va gott med pastasallad o fika. Så de var verkligen kul o höra :) Pusss

    SvaraRadera
  2. Kul att äntligen ses du och jag. Tyvärr pratade vi inte så mkt men det blir så ibland.
    Ljusparty har jag blivit inbjuden till förut men aldrig gått på.
    Hon jag känner som säljer ljus heter Sari. Var det hon som höll i detta ljusparty?
    KRam

    SvaraRadera
  3. Gick du enda till Knutby Centrum? DUKTIG JU!!!! De är väl någon km/mil dit? Var de partylite? Har varit på sånt hos Hanna. De var riktigt snygga och bra ljus. Ljus som doftade sockerdricka osv:) Hihi. Verkligen fint ni fixade på Alex dop=) De gjorde ni bra. PUSSS

    SvaraRadera
  4. Nu kunde jag komentera !!! Ha det bäst !!

    SvaraRadera