Startsida

måndag 30 mars 2009

Dum burk

30 mars 2009 dagens namnsdag är Holger, Holmfrid.

I dag hade jag bestämt mig för att göra lite nytta. Min lista på saker att göra är ju hur lång som helst. Men det blir inte alltid som man tänker sig. Det ska man komma ihåg.

När jag gjorde ett besök på toaletten nere så tittade jag ut och tyckte då att bilarna mot Knutby kröp fram. VAD ÄR DET SOM PÅGÅR? Jo där stod en polisbil med blåljusen på och blokerade körfältet mot Knutby. Sedan såg jag två polismän som diregerade om trafiken mot Knutby ut på Rånäs -Gottröra vägen. Ja ja....jag hörde ju syrener i morse och en helekopter men tänkte inte mera på det. Men jag var ju bara tvungen att slå på min kära "dum burk", datan för att få lite mera kött på benen. In på unt.se Oj....en mycket svår olycka utanför Knutby. Långtradare som frontalkrockade med en pickup. Där chaffören i pickupen omkom. Inte roligt alls. Men vad ska jag säga när jag har bott här ett tag INTE KONSTIGT ATT DET INTE HÄNDER MERA. Jag är mycket glad att vi varken har djur eller småbarn när vi bor här. Jag skojar inte om MEDELHATIGETEN ligger på 110km/h. Det har hänt ibland när man går på vägen eller står vid busshållplatsen så känner man draget av att den förbipasserade bilen nästan lättar. Då menar jag att den skulle kunna flyga en bit fram om det var så. Jag måste ju även säga att det kan inte vara lätt att få stopp eller väga med en långtradare. Nu vet man ju inte riktigt hur olyckan har gått till . Men för de som är överlevande är det ju inte roligt att ha denna synbild sittandes på sin hornhinna hela tiden. Men bror är ju lastbilsförare och även åkerägare. Han säger att mycket ofta när folk vill ta sitt liv använder de en långtrader som prickmål för sitt ändamål. Med både ont och gott kan man då tycka. Det onda är att om man nu vill göra slut på SITT liv behöver man ju inte blanda in en massa andra människor. Det goda kan vara att det blir en säker död med denna kraft som det kan bli av tygnden och hastigheten.
Ja så då var ju min älskade "dumburk" redan påslagen och då går det ju absolut inte att slå av och dra ur sladden. NEJ så enkelt är det inte ska NI vet. Så lite koll på mailen samt skrev lite till både Monica och Brigitta. Sedan måste man ju kolla in den där förba.....facebooken. Snacka om att göra stora pengar de som har hittat på allt detta. Varför kan inte jag vara så smart?!!! Så gubben får nog vänta på sina nya jeans ett tag till. Det är ju så att jag måste ju fålla upp dem. Nu hinner jag inte i min tidsplanering. Det är bara ca 45 minuter kvar tills jag måste vila mig lite och på den tiden ska jag även hinna äta lite lunch samt göra matlåda. Så det kanske är bäst att sätta stopp för i dag.
Ha det så himla bra nu alla små kottar.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hej mammsen :)

    Jo en på mitt jobb som bor ungefär vid dej var vittne till olyckan.. så hon såg va som hände.. men man heller inte om han somnade eller va han nu gjorde för attde blev olycka.

    Kul att pappa hämta all loppis saker, blev man av med lite skit. sen tänkte jag att ängeln som du tycker är fin blir din mamma :) jag har ju så himla mkt saker så jag behöver inte den.. puss

    SvaraRadera
  2. Dom borde sätta upp en fartkamera där tycker jag! Dom kör så jävla fort där. Man blir livrädd när man går på denna väg. Man vill ju heller inte att WIlle,Alex,Ella eller Bianca kan springa där dom som inte fattar så mycket. Bäst att ha koll på dom. Stora som små! Läskigt med trafikolyckor! Men de är tur att ert hus ligger en bit ifrån vägen!

    SvaraRadera